Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjuksynt med samplade vågformer?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-28 22:31

Vad finns det för mjuksyntar som är i stil med 80/90-talens digitalsyntar? Jag är ute efter något i stil med Wavestation, JV1080 och sånt. Ett gäng samplade vågformer, enveloper, lite filter och sånt? Inget modulärt och krångligt, en tuta och kör synt utan analogkomplex.

Korg Legacys Wavestation och M1 känner jag till, vad har vi mer?

Jag kör Mac/AU men det kan ju vara intressant att höra vad som finns på andra sidan floden också.

• Medlem
  • Åstorp
  • 2006-02-28 22:50

Jag kör REASON med Analogue Monsters refill.

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-02-28 22:54

Prophet finns ju också från Arturia: http://www.arturia.com/en/prophetv/prophetv.php

PPG Wave-samplingarna finns på nätet också. Bara till att slänga in i någon mjukvarusampler, som till exempel Simpler. Den finns som mjukis också. http://www.ppg.synth.net/2V/

Ja...det finns säkert fler, men jag kan inte komma på fler just nu.

• Oregistrerad
  • 2006-03-01 23:17
Ursprungligen av Clase:

PPG Wave-samplingarna finns på nätet också. Bara till att slänga in i någon mjukvarusampler, som till exempel Simpler.

Var hittar man dem?

Om det är romplers du är ute efter (JV1080 etc) så finns det ett par stycken (Luxonix, Sampletank, diverse paket med ljud till samplers). Är det mer renodlat digitala syntar du är ute efter finns det också flera stycken förutom de som nämnts: Absynth, Crystal (gratis), Cameleon, Wusikstation (bara PC). Jag vet att det finns fler, fast jag kommer inte på några just nu.

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-03-01 13:11

Luxonix Purity.
...eller Steinbergs Hypersonic.

• Oregistrerad
  • 2006-03-01 23:23
Ursprungligen av pepelogu:

Luxonix Purity.

Har de kånkat? Hemsidan www.luxonix.com finns inte längre.

EDIT - Jo nu finns de online igen, skumt.

1
Bevaka tråden