Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppspelning av midifiler i pc

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag använder fn Cakewalk Live ett DOS program för att spela upp midifiler från min gamla pc med Win-95.

Finns det något annat program som kan ersätta Cakewalk Live?

Det ska vara ett Windows program och med låtlista, och när en låt spelas kan jag rulla fram nästa och ladda den under tiden.

Vad rekomenderas för program till en tremans orkester?
MVH
Stiffe

Någon senare version av Cakewalk? Just Cakewalk Live för DOS verkar dock vara ganska erkänt som ett stabilt och bra program för MIDI för livebruk.

Vad är det ni har på datorn? Kan det fungera med .mp3:or istället för MIDI-filer?

Du har inte missat svaren i andra tråden, va?

Ursprungligen av Johannes:

Någon senare version av Cakewalk? Just Cakewalk Live för DOS verkar dock vara ganska erkänt som ett stabilt och bra program för MIDI för livebruk.

Vad är det ni har på datorn? Kan det fungera med .mp3:or istället för MIDI-filer?

Du har inte missat svaren i andra tråden, va?

Det måste vara midifiler för vi kör klick till trummis, en modul till instrument och en modul till basen.

De programmen som finns nu är Cakewalk Live i DOS samt en älder version av Cubase.
Jag vill ha en dator till som backup om den andra skulle strula.
Den datorn har endast serieport och jag har problem att hitta ett midi-interface som funkar i DOS.

Är det inte enklare att skaffa en lite nyare laptop med USB för en 1000- 1500 spänn?

Ursprungligen av Dalleponken:

Är det inte enklare att skaffa en lite nyare laptop med USB för en 1000- 1500 spänn?

Det är bara det att jag kan inte hitta något program som kan ersätta det gamla stabila Cakewalk Live.

  • Medlem
  • 2006-03-02 21:55

Jag förstår nog inte grundfrågan, men fixar inte Winamp biffen? Winamp+midiinterface+ställa in rätt i windows.

Det verkar ju vara två olika frågor, dels den om ett annat program och dels den om hur du får din nuvarande laptop att fungera med CW Live. Två trådar också, men du har ju inte svarat på några av frågorna i den andra tråden. Då är det svårt att fortsätta diskussionen. Jag har hsh svårt att tro att laptopen bara har serieport. Vad är det för märke och modell?

Ursprungligen av Johannes:

Det verkar ju vara två olika frågor, dels den om ett annat program och dels den om hur du får din nuvarande laptop att fungera med CW Live. Två trådar också, men du har ju inte svarat på några av frågorna i den andra tråden. Då är det svårt att fortsätta diskussionen. Jag har hsh svårt att tro att laptopen bara har serieport. Vad är det för märke och modell?

Datorn som jag har är en Compaq Armada 1130.
Den är 10 år gammal och har Win-95.
Den har skrivarport (parallell), serieport samt ett utag till bildskärm.

I denna tråd undrar jag vad det finns för andra program som kan ersätta Cakewalk Live om jag inte kan få tag i ett midi-interface som passar för DOS.

Ett program som inte har editerings möjligheter för midifiler utan endast låtlista.
Förlåt om jag är otydlig!
MVH Stiffe

1
Bevaka tråden