Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddiskarna jobbar i massor - varför?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-08 21:09

Är det någon som vet varför mina hårddiskar jobbar...
Har 4 st interna diskar 2 st 60 Gb Ibm, en 10 Gb (original) och en 120 Gb Ibm...
Emellanåt börjar de att jobba... låter som det flyttar filer eller raderar eller möjligtvis kopierar till andra diskar... Allt annat i datorn stannar upp, itunes, ICQ - JA allt... det brukar hålla på mellan 30-60 sek.
Jag har ett par gig ledig på varje disk.
2 av diskarna är kopplade på ett ACARD anpassat för mac os x..
Nån som möjligtvis vet? Börjar hända oftare och oftare på sista tiden

Kanske Sherlock börjar den schemalagda indexeringen av hårddisken? I Mac OS 9 är det per default klockan 00.00. Starta Sherlock och kolla i inställningarna för indexering.

/Ola

• Medlem
  • 2003-01-09 00:03

Nope det är inte indexeringen... det händer ett par gånger om dagen..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Digit:
Är det någon som vet varför mina hårddiskar jobbar...
Har 4 st interna diskar 2 st 60 Gb Ibm, en 10 Gb (original) och en 120 Gb Ibm...
Emellanåt börjar de att jobba... låter som det flyttar filer eller raderar eller möjligtvis kopierar till andra diskar... Allt annat i datorn stannar upp, itunes, ICQ - JA allt... det brukar hålla på mellan 30-60 sek.
Jag har ett par gig ledig på varje disk.
2 av diskarna är kopplade på ett ACARD anpassat för mac os x..
Nån som möjligtvis vet? Börjar hända oftare och oftare på sista tiden

skumt att det börjar hända oftare och oftare, har hört mycket negativt om IBM-diskar, de senare modellerna har haft mycket hög felprocent... fast jag vet inte om det kan vara det som är felet...

Citat:

quote:Har 4 st interna diskar 2 st 60 Gb Ibm, en 10 Gb (original) och en 120 Gb Ibm...

Huga, du sitter på en tickande bomb! EN enda IBM disk ställde till ruskiga problem för mig...

Hehe, jag ringde Ibas idag (de som är grymma på att laga hårddiskar). Vi har en trasig hårddisk som de ska fixa, första frågan som jag fick från damen som svarade var "-Det är väl ingen hemsk IBM disk du har, eller?"

Hehe, vad är det för fel på IBM diskar egentligen? Jag har aldrig haft någon och tänker inte köpa någon heller.....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-09 14:26

IBM diskarna tillverkas ju i Ungern så dom är säkert skitbra

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-09 14:59

Ungern? Det står Thailand och Singapore på mina IBM-hårddiskar i alla fall (jag har tre stycken).

Tjeckien står det på en som jag har här, en Travelstar 40 GB.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-09 18:04

Det är väl så att IBM diskar som inte är gjorda i Ungern strular.

Fast jag hade när jag tänker efter en IBM disk från Ungern som dog. Men det erkänner jag aldrig.

1
Bevaka tråden