Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mach Five någon?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-28 22:20

Finns det någon som kört MOTU Mach Five en längre tid och har några omdömen att dela. Allt ser trevligt ut på screenshots och när man läser om det men eftersom det inte finns en demoversion så blir man lite osäker....

Jag kör Logic i Mac och har tidigare kört Akai.

Min polare kör Mach 5 i Protools och är mycket nöjd. Själv har jag bara tittat lite och den verkar ju skön

Jag och min kollega kör mach5 i Motus Digital performer.
Vi har kört Performer i 10 år och mach 5 är en perfekt förlängning av DP.

Det är en mkt kompetent sampler med ett MYCKET kraftfullt ljud, slår över om man inte drar ner gain.
Den är lätt och praktisk att arbeta med när man ska göra nya bibliotek/ dra i rtex AKAIljud etc.
Nackdel kan vara att det inte går att byta patchar på en kanal med patchchange
Men oftast är det inte så man vill använda en sampler ändå.

Har kört Unity tidigare men jag föredrar Mach 5
Kan bara rekommendera.
Motu har ett orkesterbibliotek/spelare också MSI som är kompatibelt med Mach5.
Bara att ladda inljuden i Mach5.
dock har den fått taskigg kritik för taskigt mikade ljud och det kan jag hålla med om , men priset är bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-20 13:23

Mach5 är snabbjobbad och bra tycker jag. Har dock en del problem med den, främst stabilitet under XP sp2 samt mellan Mach5 och Waldorf Attack under cubase, men det lär du ju inte drabbas av om du kör mac...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-20 20:28

Tack för inputen. Känns som ett stabilt val för OS X.

Jag avskräcks lite av interfacet som ser lite plottrigt ut. Allt i samma ruta påminner om Logics senaste skapelser (t.ex. Ultrabeat och Sculpture) och de gillar jag inte alls. Man måste ha minst 20" för att se något.

Hur är det med dongel, fungerar det bra. Jag har två donglar för närvarande och den ena (Logic) strular aldrig någonsin medan den andra småkrånglar (Korg Legacy).

Förresten, vad hände med MachFive 2. Den annonserades väl för ca. 1 år sedan?

Dongeln funkar klockrent.

Håller med om att intefacet ser lite plottrigt ut
och det mesta använder man ändå inte så ofta, hade vart bra om man kunde fälla in och ut olik avdelningar av panelen, men jag har två skärmar så det är ok för mig.

jaa vad hände med 2an?

Det verkar som om MOTU har trubbel med den eftersom den inte kommer...

"Det verkar som om MOTU har trubbel med den eftersom den inte kommer"

De har väl då kanske trubbel med de som utvecklar Mach5 åt dem. Det verkar inte vara ett inhouse-projekt.

1
Bevaka tråden