Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta plats på insert effekterna i Logic Express?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-07 09:30

Kan man byta plats på insert effekterna i Logic Express på något sätt? Någon?

Högerklicka (control + klick) och dra

Håller man inte ner "Äpple"-knappen, klickar på den insert man vill och drar till rätt plats? Så är det i Logic Pro i alla fall.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-10 13:19

Högerklickar jag så förvandlas muspekaren till ett litet rutnät på 3x2 rutor.
Control-klickar jag förvandlas muspekaren till ett litet horisontellt sträck å jag kan inte göra nåt alls.
Äpple-klickar jag så får jag bara upp menyn där jag väljer effekt.
Äpple-högerklickar jag blir pekaren till ett rutnät, om jag sen vänsterklickar blir den en hand men jag kan inte göra något med den.

Varför kallas detta programmet för Logic?

I vilket fönster är du?

Jag kopierar/flyttar i Audio Configuration såsom det beskrevs ovan, med Ctrl+klick eller bara klicka och dra.

Hoppas det löser sig.

• Oregistrerad
  • 2006-03-10 23:15

Tryck ner äpple så får du fram en hand som du kan flytta effekterna med.
I Environment-mixern går det inte, däremot i Track Mixer eller helt enkelt i kanalstrippen du har längst ner till vänster i Arrange-fönstret.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-11 02:15

Nej, trycker jag ner äpple så blir pekaren till en penna. Trycker jag äpple när pekaren är vid kanalstrippen eller i arrange-fönstret händer inget alls. *SUCK*

Kan det vara en begränsning i Logic Express? (jag kör version 7.0.1 på iBook)

• Oregistrerad
  • 2006-03-11 05:15
Ursprungligen av Jony:

Nej, trycker jag ner äpple så blir pekaren till en penna. Trycker jag äpple när pekaren är vid kanalstrippen eller i arrange-fönstret händer inget alls. *SUCK*

Kan det vara en begränsning i Logic Express? (jag kör version 7.0.1 på iBook)

Du måste naturligtvis vara på insertknappen med muspekaren när du trycker på Äpplet.

Vad är det med folk nu för tiden, testar ni inget själva

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-11 16:30

Självklart är jag med muspekaren på insertknappen när jag trycker äpple-tangenten, men likförbannat är det enda som händer att pilen byts ut mot en penna i toolboxen. Det spelar ingen roll om jag har muspekaren över en insert-knapp eller var som helst i kanalstrippen. Trycker jag äpple med pekaren över en insert och försöker flytta FAST det inte ser ut som en hand får jag bara upp menyn där jag väljer effekt.

• Oregistrerad
  • 2006-03-11 20:28

Då har du helt enkelt gjort något galet i inställningarna eller så är ditt tangentbord trasigt.
Återställ Logic till default och/eller testa med ett annat tangentbord.

Eller så är det en begränsning i Express att man inte kan göra det i mixern. Kolla om du har Audio Configuration-fönstret eller om det funkar i någon av de båda mixrarna (enviroment mixer/track mixer).

• Oregistrerad
  • 2006-03-11 23:36
Ursprungligen av false messiah:

Eller så är det en begränsning i Express att man inte kan göra det i mixern. Kolla om du har Audio Configuration-fönstret eller om det funkar i någon av de båda mixrarna (enviroment mixer/track mixer).

Nej, har testat i Express. Funkar hur bra som helst.

1
Bevaka tråden