Hmm, det lär inte bli translator upptäckte jag precis, eftersom den i mac-versionen inte verkar kunna göra emu till kontakt...
(dvs Garth Hjelte)
:hmmm:
Garth måste vara den största tomten som levt någonsin. Jag köpte den fulla Translator för över 3 år sedan med förhoppningen att de skulle supporta Yamaha A3000/4000/5000 (ifrån bl.a Roland och Akai). Oräkneliga gånger har jag kontaktat honom och svaren jag får är alltifrån "nästa vecka", "koden finns klar men måste publiseras", "Vår A4000 gick sönder precis innan Namm men det är på gång nu".... etc etc
Han kan aldrig erkänna att stöd aldrig kommer att finnas. Bara en sån sak att en relativt sen version visar massvis (jo, typ 20 stycken på raken) debugpromptar då man konverterar ifrån SF2 till S3000 gör en ju inte direkt lättare till mods.
EMU köpte dessutom in delar av Translator till sin egen "konverterare" som följer med Emulator-X/Proteus-X. Den är så usel så att EMU var tvungna att tvinga honom att fixa skiten, något som dock ännu inte kommit slutanvändarna till godo.
För min del var det bortkastade slantar.
Ni som har behov av liknande lösningar, kasta ett getöga på "Extreme Sample Converter". Finns en demo att ladda hem. Kanske har ni mer tur med denna än jag hade med kycklingens program:
http://www.extranslator.com/formats.html
M v h
Danne