Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Redigt grymt måste jag säga... Hade jag 10k så skulle jag köpa den... Eller nej jag menar 12,5k... 12.500:- för en skärm, aj...
MEN! Jag kan inte förneka, en ruggigt bra skärm som är grymt snygg och tunn.
CRT skärmar var inget för Apple längre. Gissar att försäljningen av Apple CRT skärmar gått ganska trögt de senaste åren. LCD skärmarna passar Apples profil mycket bättre.
Jag tycker att det var ett bra drag av Apple att rensa bort CRT skärmarna från produktportföljen och endast satsa på LCD skärmar.
[ 22 Maj 2001: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]
Dock var den senaste CRTn väldigt cool. Ok att 15" LCD nu sänkts ännu mer, men om man ska sälja en mac + skärm till kund, så blir det ganska mycket pengar om vederbörande vill ha en Appleskärm.
Faktum. Man kan ju få Sonys FD 19" för mindre pengar än 15" LCDn.
Apple har som väntat kompletterat sin TFT skärmpark med ett mellansteg, ´17. Jag håller med Martin, den kan inte riktigt ersätta CRT:n, men den kommer nog att sälja bättre än ´15 TFT:n. En akilleshäl med TFT:n är ju också färgkalibreringen, jag tror det hade varit smart att också introducera en low-end ´17 CRT med inbyggda högtalare och en high-end ´19 ColorSync CRT. Men handen på hjärtat, som macägare har man aldrig fått vara särskilt priskänslig eller hur? Så det står nog en ´17 TFT hemma hos mig snart ...