Standardutrustade Quicksilver 867 med GeForce 2 har problem med grafikhanteringen under OS X! Ha tålamod och läs hela texten för att förstå problemet...
När man flyttar runt fönster eller ikoner fungerar det endast som det ska i övre delen av skärmen (olika upplösningar testade). Om man flyttar runt objektet lite snabbare i nedre delen av skärmytan rör sig objektet FRAMFÖR!!! muspekaren. När man stannar upp hinner muspekaren ifatt. Samma förfarande i skärmens mittregion resulterar i ett fasligt hoppande mellan att objektet (fönstret eller ikonen) ritas ut framför muspekaren och att det ritas ut på rätt plats.
Problemet visas endast i OS X (10.1 client & server testat) och inte i OS 9. När jag tog min nya maskin till en serviceverkstad hade de en likadan (867 med GeForce 2) som visade sig ha samma problem, så det verkar som det kan vara ett allmänt problem.
Apple säger att de aldrig hört talas om problemet och därmed inte har nån lösning. Därför undrar jag om det finns någon annan som upplever samma sak, men också om någon med samma utrustning inte har problemet. Observera att man inte märker det så tydligt om man kör TFT. Den är inte så snabb i uppdateringen som en CRT. Men titta noggrannt så syns det.
MVH / Mattias Malm
0707 - 62 02 77
[ 07-11-2001: Meddelandet ändrat av: Mattias Malm ]