Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OSX 10.1 på iMac 333?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2001-11-26 09:33

Jag funderar på att installera 10.1 på en iMac 333 med blygsamma 160 Mb Ram, är det någon idé eller ska jag bara satsa på 9.2.1?

-Åke

  • Oregistrerad
  • 2001-11-26 16:12

Min lillebror har exakt samma konfiguration, och om man ger sig fan på att köra OS X går det ju, men det är inte särskillt njutbart samt att 6 gig hd (om du inte har bytt) är ganska lite för OS X, det tar väl upp ca 1 gig bara systemet... Om du verkligen behöver OS X så installera det, om det bara är för att testa kan du ju ha det inlaggt ett tag o sen avgöra själv om du vill ha det eller inte.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2001-11-26 17:29

jag ska installera åt en kund, och såg att det inte längre går att beställa OS 9 längre utan måste köpa 10:an. så ska jag installera allt eller bara ta 9:an?

Du kan väl nöja dej med att lägga in Mac OS 9.2. Den måste väl gå att köpa, eller....?

Min bror kör på en G3 233a, jag tycker det funkar perfa där, gränssnittet är väl lite långsammare(än min iBook 500), men det är klart användbart.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2001-11-27 10:32

Som jag har förstått det är enda utvägen till att få 9.2 att köpa X.

  • Oregistrerad
  • 2001-11-27 12:34

Du kan skaffa 9.1 och sen ladda ner uppdateringen till 9.2.1 från internet annars.

Det är bara att köra på, jag kör X (paralellt med 9.2) på min upphottade revA....! Det funkar..."bra", kanske inte alltför snabb grafik (RagePro)... men det tuffar på.

Att det fungerar perfekt är väl en definitionsfråga, själv har jag en 266 MHz Beige G3a med 416 MB RAM och det går slött. Visst klarar man sig men när man väl startar om i 9.X känns det som man helt plötsligt har en ny dator. Vissa saker går dock snabbare tex. att byta mellan program och dylikt. Det är inte kul att i Mac OS 9.X behöva vänta på att webbläsaren ska behöva rendera färdigt det sista på sidan för att få byta program. Det är skönt att i Mac OS X kunna byta program och flytta på fönster som i vanliga Mac OS bara skulle sitta som fastfrusna på skärmen i någon eller flera sekunder.

1
Bevaka tråden