Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Zero Lantency Monitoring - Va faan?...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur i hela H*****e skall man kunna spela in sång utan Zero Latency monitoring? Jag kan inte hitta ett enda sätt att spela in i 1024 samples latency utan att få detta i delay på min röstlyssning.

Kommer precis från Cubase SX som alltid har haft en perfekt "direct monitoring funktion" men i Logic Pro 7.1.1 verkar det inte gå alls.

Man måste ju ha "Software Monitoring" på för att överhuvud taget få ljud i ingångarna, men då får man ju samma latency som ljudkortet är inställt på. Detta går inte!! Jag har inte råd med ett mixerbord för 2000kr också bara för att apple har tabbat rejält...

Har någon nån aning om hur jag skall få Zero latency monitoring utan att använda en extern hårdvaru lyssning?

Many thanks.:eek:

Du har väl valt ASIO?...Eller jag kanske missförstår dig.

ASIO finns inte i OSX o jag jobbar i LOGIC PRO 7.1.1, men tack ändå.

MVH

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2006-04-22 00:18

Använd ett ljudkort som har en egen DSP-mixer - t ex RME HDSP-korten, med sin underbara Total Mix-funktion som låter sig routa och mixa din medhörning hur som helst innan insignalen har gått in till datorn. Med ett sådant får du bara latency när du spelar på virtuella instrument - men aldrig vid sånginspelning.

1
Bevaka tråden