Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har hört lite Guitar rig och själva tänket känns rätt smidigt och låter bra, men: Får man en massa latency på köpet eller gör den här fotpedalen någonting för att få en direkt spelkänsla?
Jag har kört motsvarande grej från ik-multimedia, Amplitude, och det är ingen nämnvärd latency där. det känns som att spela på en vanlig stärkare. så frukta icke.
Ok. Amplitube tyckte jag, hur jag vred och vände på det, var väldigt seg. Såpass seg att den var oanvändbar för mig i inspelningssammanhang. När jag spelar med en stärkare har jag direktkontakt med ljudet och det saknade jag i pluggen.
Självklart har jag ett bra ljudkort och har dessutom testat på ett par burkar. Samma resultat. Det är bara det att jag är väldigt känslig för sådana fördröjningar när jag spelar gura.
Självklart har jag ett bra ljudkort och har dessutom testat på ett par burkar. Samma resultat. Det är bara det att jag är väldigt känslig för sådana fördröjningar när jag spelar gura.
Jag kunde köra ända ner till 5 ms, och det märktes banne mig inte av alls.
Du måste ha haft för hög latency inställd på samtliga burkar.
Seb: Nej, det har jag inte haft. Även med låg fördröjning blir jag störd. Men så svaret på min fråga är alltså: Ja, det blir samma gamla trista latency i Guitar Rig, men de flesta bryr sig inte