Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nàgon som använder iWeb?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tyckte det var jättekul att börja jobba med iWeb, eftersom jag inte kunde sà mycket om webdesign. Nàgon som jobbar i det här programmet med gott resultat? Jag upplever allt som oftast att sidorna är väldigt sega. Nàgon som vet hur man kommer runt detta?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-04-23 23:21

Jobbar och jobbar men har pillat en del med det. En sak jag märkt att Apple har tänkt lite fel i iWeb, Pages och Keynote och det är att bilderna ej samplas rätt. Så bästa tipset till att få optimerade sidor är se till att bilderna är schysst skalade, och i 72 dpi, så får du upp farten på siten en del.

D.

Ursprungligen av Dee:

Så bästa tipset till att få optimerade sidor är se till att bilderna är schysst skalade, och i 72 dpi, så får du upp farten på siten en del.

Allright, men är det nàgonting jag kan göra i programmet, eller behöver jag gà in nàgon annanstans och skala om? Jag tänkte kanske att man kunde göra grunden i iWeb, och sedan öppna det hela i nàgot annat webprogram och fixa lite...?

Jag testade att göra min sida helt och hållet i iWeb. Det blev sådär, och segt är det eftersom jag inte optimerat några bilder. Jag hade lite problem men å, ä och ö också, men löste det manuellt. Men jag bara snabbtestade iWeb så det är inte världens vackraste skapelse. http://www.easedrop.com
Och jag har inga somhelst hemside-snickrar-kunskaper så iWeb är ju bra på så sätt.

Det såg ju snyggt ut !!

Ngn som vet om det finns motsvarande för pc ??

Ursprungligen av newbie:

Ngn som vet om det finns motsvarande för pc ??

Samma fråga ställdes på 99mac.se och där kom följande tips: BlueVoda
Jag har aldrig sett eller provat programmet själv, men det var enligt ett par användare på 99mac likt iWeb.

Snyggt Martin! Jag kan inte riktigt säga om den är seg, sitter med en tafflig airport anslutning. Saken är att jag har använt mig av "Landsvägstemat", som har massa med små .png som ligger för att skapa djup. Den är snygg så som jag gjort den, men ack så seg, iallafall på min nuvarande .mac.com adress. Så seg att jag inte vågar lägga upp den än på en snyggare adress.

Jag jag skulle vilja göra är att kanske dra in hela sidan i ett annat program och försöka optimera hastigheten, kanske genom att dra ner på bildkvaliten eller kanske spara hela sidan som EN bild...eller nåt.

1
Bevaka tråden