Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pentium vs Quicksilver @ TechTV

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

macworld.com skriver om följande inslag hos TechTV.com på fredag..
http://maccentral.macworld.com/news/0108/29.techtv.shtml

Kan bli intressant.
Vadslagning?

Rent försäljningsmässigt kvittar det som sagt hur mycket snabbare G4:an är än intels processorer. Apple måste på något sätt få upp frekvensen på G4 :orna tills nästa uppdatering så att de i alla fall inte ligger långt efter Intels Pentium om de ska kunna gå hem hos den oinsatte användaren...

Jag har hört att Intel Itanium ska ha klockfrekvenser på 800 Mhz - 900 Mhz. Undrar hur det ska gå, eftersom företaget själv skapat Mhz-myten i dess senaste tappning "Mhz = prestanda".

Det kanske inte går att sälja Itanium i så stora mängder, eftersom: "jamen, den är ju på 800 Mhz, då måste min 1,6 Ghz P4 vara snabbare!"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-09-02 17:45
Citat:

Apple måste på något sätt få upp frekvensen på G4 :orna tills nästa uppdatering så att de i alla fall inte ligger långt efter Intels Pentium om de ska kunna gå hem hos den oinsatte användaren...[/B]

"Måste" ?! Varför det, om man nu redan är tillräckligt snabb....? Snorungarna får väl lära sig att använda datorerna också, inte bara snacka prestanda! Skall det bli "häftigt" att använda Mac får man väl trigga med någon "kändis" som alla ser "upp" till och låta denne visa vad maskinerna går för... "Man talar med bönderna på böndernas sätt, och med lärde män på latin" heter det ju.

De kunder som väljer dator utifrån Mhz-talet borde ta anställning på ett varv och ansvara för maskinerna:

"Ja, den här maskinen varvar 10.000 rpm, den måste vara bättre än den där som varvar 100 rpm, så vi monterar in den i fartyget direkt!"

"Den där 1,7 Ghz PC:n måste vara snabbare än den där 700 Mhz Macen, Mac SUX!"

Nej, folk borde lära sig lite teknik och därmed begripa att prestanda är inte samma sak som klockfrekvens.

Jag har nämligen kört en Performa 460 med 20 MB RAM ganska mycket och den var snabbare än en iMac Rev A med 32 MB RAM, Mac OS 9.0.4 och Internet Explorer 5.

1
Bevaka tråden