Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATI Radeon 7000

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet ngt om detta kort? Jag såg att det kommer för Mac i dagarna. Jag har läst specarna och det verkar som om det skulle kunna hotta upp min blådåre en smula. Vad tror ni? Är det värt pengarna? Jag kör X ...

• Medlem
  • International user
  • 2002-01-09 22:21

Någon som vet ngt om detta kort? Jag såg att det kommer för Mac i dagarna. Jag har läst specarna och det verkar som om det skulle kunna hotta upp min blådåre en smula. Vad tror ni?

Såvitt jag förstått är Radeon 7000 bara ett nytt namn för budgetkortet Radeon VE, precis som det vanliga Radeon-kortet fick modellnummer 7200 när de nya 7500 och 8500 lanserades.

Jag föreslår att du tar en titt på t.ex firingsquad.com, anandtech.com och sharkyextreme.com för att få en uppfattning om hur VE-kortet står sig mot andra videokort.

Jaha. Då har man stoppat i ovanstående kort i sin blådåre. Helt klart värt pengarna. AQUA är väl ungefär lika slött som vanligt, men tex quicktime är fett mkt stabilare. Även iPhoto rockar i jämförelse med när det kördes på ATI Rage 128.

1
Bevaka tråden