Skapades ursprungligen av: Micke W:
Jag satte nyss i 3 x 512MB i min Dual 800. Minnena är från Kingston. Jag kommer inte ihåg vad de kostade men de är inte speciellt mycket dyrare än "skitminnen".
Kingston har livstids garanti och har alltid ställt upp utan att knussla då det har varit problem.
Vi köpte nyss 106 st 128 MB moduler för våra iBooks. Endast ett minne var felaktigt. Några minnen ville inte accepteras av iBooken. Kingstons representant kom på besök och garanterade att de fixar alla våra problem.
Trots att jag sade att jag tror att problemet beror på Apple.
Min rekommendation är att inte låta snålheten bedra visheten. Köp schyssta minnen så att ni inte behöver ångra ert köp.
Två kommentarer till detta:
1) Kingston säljer minnen till nästan samma pris som Noname minnen (för att det är noname minnen med en Kingston etikett på) men ger en service som är hög jämfört med vissa (kräver många anställda osv) - detta är dock deras största problem och vilket kommer att resultera i att de går i konkurs "inom 1år". Kingston har helt enkelt inga produkter de tjänar tillräckligt med pengar på (läs några pengar alls)...
(jag vill gärna höra om någon tycker/tror/vet någor annat)
2) Vid en konkurs gäller inga garantier längre...
Johan Åsberg
Inköpare / Macoteket
Ps
Viking har samma problem...
[ 24-09-2001: Meddelandet ändrat av: mannen ]