Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Experter kritiska till nya iMacen" ja ja...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En artikel som berättar hur "experter" ser [ner] på den nya iMacen:

Experts weigh in on new iMac

Rätt dålig artikel om ni frågar mig. Det är som att dom missat att datorn *ska* vara en allt-i-ett. Att den ska ersätta en dator som redan sedan tidigare har dessa begräsningar/fördelar, men som också sålt bra. Som om det var Apples enda dator typ...

Disskussion om artikeln på AI finns här. Det är egentligen den som är det roliga i detta. Läs och njut av alla kul kommentarer...

[ 17-01-2002: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

• Oregistrerad
  • 2002-01-17 17:32

Saxat ur artiken:
"The inbuilt design of the monitor might also prove a drawback because the beautiful screen cannot be used with any other computer, the analysts said."

Goddag yxskaft, liksom!

[ 17-01-2002: Meddelandet ändrat av: Micke Seid ]

Jag läste nånstans i nån PC-tidning att den inte var bra, eftersom man lätt slog huvudet i skärmen likt en bordslampa

Man undrar i sitt stilla sinne i vilken ställning de brukar arbeta med sina datorer... hur lyckas de?

Fast det såklart... wintendoanvändare är ju som de är ibland...

Fast artikeln har ju rätt på en punkt:

Varför levereras inte iMacen med ett trådlöst tangentbord och mus?????
Då skulle jag kunna få ett rent och prydligt skrivbord.

(Åtminstone skulle inte alla mina papper, läskburkar, bananskal, hörlurar, mobil med handsfreekabel och allt annat skräp jag har på skrivbordet behöva trassla in sig i muskabeln...)

Jag håller med om att trådlöst tangentbord och mus definitivt skulle minska sladdröran och vara snyggt. Men trådlösa såna är inte bara av godo. Det är batterier som måste bytas med jämna mellanrum och musen är betydligt tyngre än en vanlig mus (skickade tillbaka Microsofts nyaste trådlösa mus till Dustin idag för jag var missnöjd med den). Plus att du inte enkelt kan ansluta USB-grejer till tangentborden.

Därför att den trådlösa tekniken är långt ifrån tillräckligt bra än så länge.
Har du två datorer brevid varandra med trådlös utrustning...så kan ni hoppa upp och sätta er på att på nått jäkla sätt så stör den en a ut den andra i vissa lägen.

Apple har valt rätt tycker jag. Inte helt trådlöst än tack!

1
Bevaka tråden