Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G3 startar inte!!!!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-04-09 19:28

Skulle just starta min gamla G3 desktop, när jag startar händer inget ting, efter ca 15 sekunder kommer det ett ljud från maskinen som låter som "ett tappat glas krasch" ca en sekund sen händer inget mer, någon som har ett förslag var jag ska börja med.......
Tacksam för Hjälp.....

Glaskraschen tyder på att felet beror på moderkortet och dess komponenter. Lämna in till en Apple återförsäljare om du vill veta mer i detalj vad som har hänt och hur dyrt det blir....Det blir dyrt...

• Oregistrerad
  • 2002-04-10 08:46

Jag testade att plocka bort minnen ett i taget och det verkade som det var fel på det ena minnet, för när jag startade om så gick maskinen igång, ska se om den det var huvudfelet, tack iallafall.

När du nu vet vilket minne det var, behöver du kanske inte kasta det. Det kan räcka med att sätta in det i en annan plats. Funkade för mig när jag hade samma problem.

Många minnen har livstids garanti, kolla det

• Oregistrerad
  • 2002-04-10 21:11

Bra idé, ska testa detta med minnerna imorgon.

• Oregistrerad
  • 2002-04-11 18:42

Har nu testat med att flytta runt minnet på olika platser, fenomenet är detsamma var jag än sätter det, så det är bara att leta fram en faktura på minnet och hoppas på att man får det utbytt.

Vi har en minnestestart på jobbet så hittar du inte nån faktura eller om garantin inte finns så kan jag kolla så att det verkligen är paj eller om det bara är inkompatiblet med mac.

1
Bevaka tråden