Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

processor uppgradering till G3 B/W

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-10-31 16:08

Hjälp..

vad ger mest om jag skall spela spel.. kanske lite snabbare 3d rendering oxå..

behöver jag verkligen g4 eller blir det en markant skillnad med snabbare g3:a?

sitter med en 400 med ati rage 128 16mb

får jag kanske snabbast spelmaskin med ett fetare grafikkort?

hd och minne finns det gott om.. behöver ej uppgraderas mer.

Jag har en precis likadan dator och jag tror att ett nytt grfikkort skulle hjälpa till ganska bra.

Jag tror inte så mycket på processoruppgraderingar eftersom resten av maskinen kanske inte hänger med. Jag har iofs inte testat...

Själv har jag en upphottad beige G3 300 Mhz med ett ATI Rage 128 Nexus 16 mb VRAM. Har märkt det att spelar man Quake 3 mot en hostad spelserver är det mycket bättre FPS än om min dator hostar ett spel. Det visar ju på att min processor är ganska slö och att grafikkortet i detta fallet inte är flaskhalsen. Men en uppgradering av bildskärmskortet gör grym skillnad ändå. I alla fall om du skaffar ett Geforce 3

Skaffa RADEON PCI OCH G4 uppgradering!

  • Oregistrerad
  • 2001-11-07 12:19

Någon här som vet om det är på gång snabbare processoruppgraderingar till blåvita G3s?

De 400 och 500 mhz-uppgraderingar som finns känns inte särskilt prisvärda och har ju funnits ute ganska länge vid det här laget.

Även om Apple naturligtvis har fösta tjing på alla G4-processorer som tillverkas borde det vara så pass god tillgång på processorer att det blir några stackars 667or och 733or över till PowerLogix och Xlr8, eller vad de nu heter. De kan ju inte sälja 500or i all evighet.

Sitter med en G3/300 här på jobbet och lär inte få en Qucksilver i första taget. Skulle inte kännas fel att klämma i en 733 mhz G4 i en övrigt schysst dator med mycket ram och pyssel. Blåvita G3or har ju trots allt 100 mhz busshastighet och ett hyfsat moderkort.

1
Bevaka tråden