Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logicpartitur i Illustrator

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-28 09:31

Jag ville montera in noter från Logics Score i ett Illustratordokument. Gjorde en pdf via printmenyn och läste in den i Illustrator men det gick inte. Illustrator klagar på att typsnittet fattas och visar skräptecken. InDesign tar däremot pdf:en och visar den rätt och Förhandsvisningen och Acrobat visar också dokumentet rätt.

Någon som sysslat med detta och vet lösningen?

Jag har frågat i ett grafikforum men de är inte så hemma på noter så jag provar här.

  • Medlem
  • 2006-05-28 09:35

Kan du kryssa i att typsnitten som används ska följa med i filen när du skapar pdf:en? Det kanske kan hjälpa om Illustrator inte hittar typsnittet.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-30 09:18

Typsnittet följer med embedded, jag har kollat med cmd D i Acrobat.

Dock har jag hittat en lösning. I Logics programpaket (ctrl klick på Logicikonen) kan man hitta typsnitten, två olika som heter AScore. Efter att jag kopierat över det till Lib/Fonts så funkar det.

Illustrator är lite kräsen vad gäller typsnitt ... prova annars att dra in noterna i inDesign och överför alltsammans som rena former med copy + paste in i Illustrator. Kan fungera. Tvärt om brukar inte vara några problem i alla fall.

En annan grej kan vara att leta upp typsnittet och slänga in en kopia under "Fonts" i programfoldern för Illustrator. Förvisso ingen garanti att programmet verkligen vill använda det

1
Bevaka tråden