Hösten 1999 totaldog mitt kyl/frysskåp som jag fick när jag köpte lägenheten ett år tidigare. Jag snackade med en reparatör som konstaderade att kylskåpet var från ca 1986 och därför passerat sin livslängd, han sa att nuförtiden så räcker dom inte ens så länge. För ett tag sedan blev det lite problem med kylen i stugan. Min far fick byta en sak i den för några hundrlappar och nu fungerar dom bara finfint. Dom har vi haft i 25 år nu. Sånt görs bara inte längre. (Jo, jag vet, av energikonsumtionsskäl så borde alla byta kylskåp eftersom dagens är väldigt mycket mera energisnåla - men det är en annan sak).
Och när det snackas tv-apparater: Jag fick min farmors gamla tv när hon gick bort och den hade jag fram till i höstas då den tog farväl genom skrikande ljud (ungefär som när T1000 sänktes ner i den smälta metallen i slutet av Terminator 2, om nån sett den filmen och rökutveckling. Jag frågade pappa hur gammal den var och han trodde att den nog var 25 år eller nåt sånt, när han köpte den åt farmor så "lurade" försäljaren på honom en fjärrkontroll, något som var helt nytt då, och han kunde inte förstå varför man skulle ha en sådan, det var ju bara att gå fram till tv:n och byta kanal... Huromhelst tycker jag 25 år för en tv är rätt bra och jag har inga förhoppningar om att min nya ska räcka ens hälften...