Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Emulator X, och dess hårdvara...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Man får en bundle med Emu 1212 och Emulator X för bara 1400 pix från Thomann nu. Frågan är, är man tvungen att *använda* ljudkortet, eller räcket det att det sitter i datorn?

Tror "tyvärr" du måste ha kortet!

Men 1212 har ju skitfina AD/DA. Dock är EMUs mjukvarumixer lite dålig.

Jag måste alltså använda kortets ASIO-driver i Cubase för att det ska lira om jag kör samplern som VSTi? Går ju fetbort, har en Firewiremixer som jag inte betalt dyra slantar för att köra som vanlig analog mixer...

Får vänta på X2 helt enkelt.

Nej tror du egentligen bara måste ha det i datorn. Är inte 100% var länge sen jag hade det.

Känner inte programvaran av kortet vägrar det starta.

Nån som vet säkert?

Det jag är mest nyfiken på är iofs hur skyddet funkar om jag köper 1212-versionen, och uppdaterar till X2...

För att köra EMU-X måste du ha kortet i din dator... men i nya ver X2 kan man köpa nån USB-dongle får att "slippa" kortet.
Skall hem till en polare i St-holm i helgen, har har kört med X2 ett tag nu så han demar nog till helgen.

Mjo, att jag måste ha det i datorn är jag införstådd med. Det var huruvida jag måste använda det som var frågan. Mao ifall mjukvaran är låst till hårdvarans utgångar...

X2 uppgradering skeppar, men inte om man vill köpa nytt. Och inga leveransdatum nånstans...

Stämmer bra, den finns ännu bara som uppgradering.

Man kan iaf routa Emu-X mot Creamware's utgångar genom att ställa om ASIO i SX till SCOPE (som CW heter).

Svåra beslut.

X + 1212 + Uppgradering till X2 = 2100:-

Ny X2 = 2500:- (fast inte släppt än)

Men jag har inget behov av nåt PCI-kort, känns bara jobbigt. Frågan är ju om man får med MIDI-dongeln med uppgraderingen, tvivlar lite på det. Och då måste man antagligen fortsätta köra PCIkortet, eller köpa midi-dongeln separat.

Känns på nåt vis enklast att vänta på X2...

Ja, vänta är bättre...polarn fick ingen dongle, inte när man redan har PCI-kortet...

1
Bevaka tråden