Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga: lång betänketid efter startup?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en PowerMac G4. När jag startar upp den så raddas tilläggen upp i nederkant och sedan dyker desktoppen upp. MEN här börjar maskinen tänka och det dröjer säkert 30-45 sekunder innan den "lossnar" igen. Någon som känner igen det? Vad kan det vara? Jag kan röra på musen, men i övrigt är den död. Om jag försöker klicka på något så exekveras det inte förrän maskinen har lossnat.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas Kahn:
Jag har en PowerMac G4. När jag startar upp den så raddas tilläggen upp i nederkant och sedan dyker desktoppen upp. MEN här börjar maskinen tänka och det dröjer säkert 30-45 sekunder innan den "lossnar" igen. Någon som känner igen det? Vad kan det vara? Jag kan röra på musen, men i övrigt är den död. Om jag försöker klicka på något så exekveras det inte förrän maskinen har lossnat.

Se till att du valt rätt (1) Startskiva, kolla att (2) Servers-mappen är tom, den ligger i Systemmmappen, stäng av (3) Fildelning.

Släng "appleshare prep" ur programinställningar, och kolla att det inte ligger något dokument i din ev skrivare som "vill skriva ut sig"...

/Mattias

Stort tack för alla tips! Jag slängde AppleShare Prep och de alias som låg i Servers-mappen. Det gjorde susen!

Startskivan var redan rätt, fildelning var avstängd och jag hade inga utskrifter i kö.

1
Bevaka tråden