Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reaktor session låter bara på en sträng

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har reaktor session 4 när jag spelar gitarr via Roland Gi-20 så kommer det bara ljud ifrån höga esträngen dom andra strängarna är helt tysta.

Var nånstans i Reaktor Session ändrar man detta

Rolloq

Låter snarare som att det är så att GI-20 är inställd på att sända de olika strängarna på olika midikanaler. Reaktor tar generellt emot på en midikanal, om det inte är så att just den synt som är laddad i Reaktor har möjlighet att ta emot på flera kanaler. Vad har du laddat i Reaktor, vilken ensamble? Sen kan jag inget om GI-20, som det gäller ändra inställningar där i får du vända dig till manualen. Har du provat med något annan synth i datorn för att se så midiinterfacet verkligen sänder alla strängarna?

Låter definitivt som det har med midikanalerna att göra - gitarrsyntar brukar kunna skicka ut varje sträng på en egen midikanal.

Om du inte vill ändra i gitarren och om det inte går att göra i Reaktor Session så finns det en del program som kan skyffla runt mididata på olika sätt. Fråga mig inte om vad de heter bara, jag kommer inte ihåg.

"Har du provat med något annan synth i datorn för att se så midiinterfacet verkligen sänder alla strängarna?"

Ja jag har spelat på andra mjukvarusynthar i cubase sx och logic pro och då har det fungerat alldeles utmärkt och även freewaresynthar (mac). Roland GI-20 är ett guitarinterface inte en gitarr-synth som Roland GR-20,GI-20 kopplas direkt till datorn via usb.

Den är visserligen inställd på polymode men jag vet inte om monomode skulle göra någon skillnad.

Tack för svaren .

Rolloq

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-07 12:28

Testa att slava Reaktor som VST-plug och sänd ifrån "any MIDI-channel" till den.

Ursäkta dröjesmålet

"Testa att slava Reaktor som VST-plug och sänd ifrån "any MIDI-channel" till den."

Har gjort det och det blir signaler ifrån alla strängar men inget ljud.

Rolloq

1
Bevaka tråden