Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela upp min keyboard till 2 kanaler

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag skulle ha användning för att dela upp mitt midi klaviatur (CME UF5) så att jag kan använda ena halvan till en kanal och andra till en annan, lägg märke till att det är kanaler för mjukvaru synthar, inte regelrät midi.
Använder Logic Express. Det borde inte vara några problem, Det konstiga är att det finns en funktion för det på själva keyboarden men den gör sig inte hörd i logic, därför tänkte jag att det borde finnas en funktion i självaste logic för att utföra detta....

MvH/Per

  • Medlem
  • 2006-07-20 16:23

Låter som om du har ställt in logic att strunta i vilken midikanal data kommer in på och bara skicka det till den kanalen som aktivt sequencerspår kör på.

(så var det på gamla Notator i alla fall, borde vara samma här)

Vad jag vet så lyssnar Logic bara på en kanal i taget när det gäller mjukvarusyntar. Jag vet att det går att göra det du beskriver med lite byggande i Enviroment, men jag vet inte hur mycket av det som är bortplockat i Express.

I värsta fall får du väl köpa Native Instruments Kore.

Ursprungligen av false messiah:

Vad jag vet så lyssnar Logic bara på en kanal i taget när det gäller mjukvarusyntar. Jag vet att det går att göra det du beskriver med lite byggande i Enviroment, men jag vet inte hur mycket av det som är bortplockat i Express.

I värsta fall får du väl köpa Native Instruments Kore.

Ok, va inne på enviroment spåret själv, är dock världelös på att bygga med det och skulle kolla om det fanns ett enklare sätt innan jag börjar lära mig. Men då kör jag på det...

Tack till er båda som tog er tid!

1
Bevaka tråden