Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Error code -1 ( Multi-channel )

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-08-04 17:38

Tjenare.

Använder DFH Superor och täntke utnyttja Multichannelmöjligheterna i Logic tillsammans med Aux-portarna.

Då jag efter att ha uppdaterat till version 1,5* av Supeior får jag plötsligt ett medelande om "Error code -1 was returned by core audio".

Kommer direkt när jag väljer Multi-channel > Drummer
Funkar dock utmärkt att köra pluggen i Stereo. Men vill kunna mixa på separata kanaler utan att behöva bounca.

Nån som har en idé på hur jag ska lösa detta?
Tror inte att det är enbart DFH som gör så här, hört om att Absynth 3 ska göra samma sak..
Men men.

Mvh Herde

• Medlem
  • 2006-08-06 14:41

Problemet löst.
Om någon här får samma problem kan ni ju höra av er.

/Herde

Varför inte skriva lösningen på problemet här?

Nu kommer lösningen.

OSX skapar hela tiden minnesfiler av allt, minnesfil för firefox, logic eller en plug som DFH eller Absynth.

De finns lagrade under > Din användare > Bibliotek > Preferences

~/Library/Preferences/com.toontrack.superior.audrummer.plist
~/Library/Caches/Logic/com.apple.LogicAudioUnits.plist

När du tar bort de så blir det som att allt görs om på nytt, som en omstart.
När jag sedan gjorde det, gick in i DFH och gjorde fel när det gällde AUX-portarna var det precis som att cachefilerna sparades i utgång till mitt fel, så nästa gång jag startade Logic var det samma problem, error code 1.. Tog bort igen och gick in i Drummer och gjorde rätt inställningar, då fungerade det.

Så du kan testa att ta bort de filerna, eller allafall din absynthfil, funkar det då är det ju guld..

Denna text kommer från Logicpro.se

Wow tack! BTW, en Fredrik@MI7 och en Fredrik@Estrad! Heter alla Fredrik på musikställen?

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Wow tack! BTW, en Fredrik@MI7 och en Fredrik@Estrad! Heter alla Fredrik på musikställen?

Då vill du nog inte veta vad vi heter i efternamn...

Ursprungligen av Fredrik@Estrad:

Då vill du nog inte veta vad vi heter i efternamn...

Aha, anar jag ett jobb-byte?

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Aha, anar jag ett jobb-byte?

Nej! Vi är två olika personer fast vi råkar ha samma för och efternamn. Det senare får ni lista ut själva!

• Medlem
  • 2006-08-10 15:10

hehe vilken tur, där kom min text upp ändå Utan att jag ens behövde lyfta ett finger. Ha ha.. Nä men tänkte kopiera över den hit också

/Herde eller Dubby på Logicpro.

1
Bevaka tråden