Så här har jag gjort, och det fungerar kanonfint.
Använd administratörsverktyget för att ansluta till basstationen.
Möjligen behöver du reseta basstationen för att kunna ansluta. Titta i dokumentationen om hur man gör (vilka IP-nummer som skall användas och vilket lösenord som gäller).
När du väl har en anslutning till basstatationen aktiverar du kryptering och byter lösenord för både basstation och nätverk.
Under fliken Internet fyller du i de uppgifter du fått från BoNet. Välj Ethernet och Manuellt (såklart).
Under fliken Nätverk kryssar du i "Distribuera IP-adresser" och väljer Dela en enstaka IP-adress. (Jag har dessutom valt att aktivera DHCP även på Ethernet.)
Under fliken Behörighet har jag lagt till min iBooks ID-nummer för Airportkortet. Jag vill inte ha andra på nätverket.
På din bärbara dator gör du in TCP/Ip-inställning för anslutning med Airport och konfigurerar med att DHCP-server skall användas.
Klart.
OBSERVERA!
Även om ingen kan ansluta till ditt nätverk så kan man avlyssna ALL nätverkstrafik. Det är MYCKET ENKELT och det finns flera program som kan spela in trafiken för att sedan analysera den. Även om trafiken är krypterad är det tämligen enkelt att knäcka kryptot.
FTP, POP, SMTP, Telnet med flera går med lösenord i klartext.
Lite information om vad man kan gör finns på den här sidan.
//Mikael