Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna mjukvarusynth

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har skaffat Arturia Moog Modularen men kan inte få igång den. Köpte en tidig version och laddade hem uppdateringen från Arturia efter att jag registrerat. När jag installerat (vilket datorn säger gick "framgångsrikt") o dubbelklickar på Standalone-Modular-ikonen får jag ett felmeddelande efter ett par sekunder där det står att "Arturia Standalone Moog Modular V 2 oväntat avslutats". Så det går liksom inte att kicka igång Modularen.

Försökte sen att öppna den som plug-in i Pro Tools, men där finns den inte att välja i insert-menyn (borde väl finnas under Instrument, bredvid Reason). Det irriterande är dock att jag via Finder kan gå in o se i Plug-In -mappen att Moog Modular V 2 finns där bland alla andra pluggar. Men om jag försöker öppna den den vägen händer absolut ingenting heller.

Hade samma problem när jag försökte testa demoversionen, laddade hem utan problem, men kunde inte starta den. Har aldrig använt mjukvarusynthar tidigare, har bara grejat i Reason. Så, hilfe; vad är det jag missat?

Självklart kommer jag höra av mig till Arturia för att få hjälp, men jag är rätt otålig av mig o tänkte att jag kanske missar nåt grundläggande som ni mer erfarna mjukvarugossar har koll på.

Edit: Har en Mac G4 Powerbook

• Medlem
  • Gävle
  • 2006-09-16 00:52

PäCä eller Mac?

• Oregistrerad
  • 2006-09-16 01:10
Ursprungligen av M i Gbg:

Har skaffat Arturia Moog Modularen men kan inte få igång den. Köpte en tidig version och laddade hem uppdateringen från Arturia efter att jag registrerat. När jag installerat (vilket datorn säger gick "framgångsrikt") o dubbelklickar på Standalone-Modular-ikonen får jag ett felmeddelande efter ett par sekunder där det står att "Arturia Standalone Moog Modular V 2 oväntat avslutats". Så det går liksom inte att kicka igång Modularen.

Försökte sen att öppna den som plug-in i Pro Tools, men där finns den inte att välja i insert-menyn (borde väl finnas under Instrument, bredvid Reason). Det irriterande är dock att jag via Finder kan gå in o se i Plug-In -mappen att Moog Modular V 2 finns där bland alla andra pluggar. Men om jag försöker öppna den den vägen händer absolut ingenting heller.

Hade samma problem när jag försökte testa demoversionen, laddade hem utan problem, men kunde inte starta den. Har aldrig använt mjukvarusynthar tidigare, har bara grejat i Reason. Så, hilfe; vad är det jag missat?

Självklart kommer jag höra av mig till Arturia för att få hjälp, men jag är rätt otålig av mig o tänkte att jag kanske missar nåt grundläggande som ni mer erfarna mjukvarugossar har koll på.

Edit: Har en Mac G4 Powerbook

har du testat "repair file permissions" installera om och sen kör "repair file permissions" igen ...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Vet inte vad "repair file permission" är för nåt, men jag ska kolla upp och testa...

• Oregistrerad
  • 2006-09-16 01:39

I Skivverktyg..

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Nu har jag fått igång den som plug-in (men fortfarande kan jag inte starta standalone-versionen:mad:). Problemet är att Pro Tools stängs av efter nån minut. Jag hinner klämma fram några toner, men sen... stängs hela paketet av.

Så jävla processorhungrig kan den väl inte va?!

• Medlem
  • 2006-09-16 14:05

Standalone-versionen: http://www.arturia.com/en/techsupport.php#88

Den sägs vara en rejäl rackare på att suga CPU, om det kan få PT att släcka ner har jag ingen aning om.

VARFÖÖÖÖÖÖÖRRRR???????!!!!!!

Varför kan jag inte hitta såna där saker själv? Det fanns ju där klart och tydligt, uppdateringar för Standalone-versionen till Tiger och en uppdatering för Pro Tools 7. Jag blir så jävla trött på mig själv att jag missar sånt, dels för att jag framstår som en lat idiot här på 99musik och dels för alla ångesttimmar över att jag inte får det att funka.

Tack Jgb för länken.

Ja, ja. Får väl bjuda igen på nåt sätt. Nästa jam i Gbg Tonstudio så bjuder jag på saft o kakor! Nån annan som vill ha hjälp med nåt? Jag är ju som sagt en hejare på att diska. Bara PM:a så kommer jag med citrondiskmedel och silverputs. Nån som behöver en klippning?

/Martin -Dum o halvblind

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-16 14:50

• Medlem
  • 2006-09-16 14:51

Man tänker inte på det uppanbara först. En variant av "varför hittar man alltid saker på sista stället man letar på".

Nästa jam så kan det bli enbart väsande pads från mig...

1
Bevaka tråden