Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic Olydigt!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-25 13:30

Hej!
Har lite problem.
Ett av mina Logic pro 7 projekt har slutat att läsa atumationerna i realtid.
lite jobbigt när man skall mixa, alla volymer står still när jag spelar upp fast än jag har kurvor på spåren, näör jag pausar musiken och sedan startar igen så har det dock intagit sin nya position efetr vad kurvorna säger just där.
skumt, behöver svar snabbt!
//Olof

  • Oregistrerad
  • 2006-09-29 10:34

Ingen som vet?

Nu använder inte jag Logic 7, men låter det inte som du av misstag slagit av någon global automationssetting?

/Rob

Du är säker på att spåret i fråga står på "Read"? Ovanför panoreringsregeln sitter den rullgardinsmenyn där Read ska vara valt.

Eftersom jag inte vet något om din nivå direkt, så måste ja ju fråga en sådan lite fördummande fråga. Hoppas du inte tar illa upp!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-30 15:16

klart jag har read intryckt, funkar ändå inte... vet inte varför, är rätt så haj på logic ändå.

Ursprungligen av olofd:

klart jag har read intryckt, funkar ändå inte... vet inte varför, är rätt så haj på logic ändå.

Ja, som sagt, svårt att veta vilken nivå man ska svara på

Jag har inga förslag då, sorry

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2006-10-01 10:05

Det där har hänt för mej någon gång fast jag kör 6.41. Den enda lösningen som jag kom på var att i början på varje track sätta en ny automationspunkt (valfritt värde) och då läste skitlogic automationen igen.

ROCK!

/J

Ursprungligen av Muhis1:

Det där har hänt för mej någon gång fast jag kör 6.41. Den enda lösningen som jag kom på var att i början på varje track sätta en ny automationspunkt (valfritt värde) och då läste skitlogic automationen igen.

ROCK!

/J

Ja, SPL-linjen måste passera en automationspunkt för att läsa av vägen till nästa, så att säga. Börjar man spela upp mitt mellan två kommer den inte fatta att den ska förändras förän den kommer fram till nästa punkt, och därefter börjar den fatta på vilket sätt den ska förändras fram till nästa igen.

Men det borde väl inte vara det som är felet, eller?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2006-10-01 19:47

Ingen jävla aning........jag hatar det där programmet mer för varje dag som går......har bara inte tid och råd att byta. Det som jag skrev funkade i alla fall för mej.....BUUUUUUUGGGGG!!

Om du tittar under File > Song Settings > MIDI > Chase så har du inställningarna för detta!
Om det är TBA (Track Based Automation) du använder dig av så måste Control Changes vara ibockad.
Om du däremot har använt dig av RBA (Region Based Automation) så ska Control Changes, 0-16, 64-71, All Other och Change on Cycle Jump vara ibockade!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-09 08:24

funkade ej

1
Bevaka tråden