Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hitta kontakt i logic

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

sitter hos en kompis som kör logic 7.2 o känner mig vilse. mac e inte mammas gata för mig
vi tänkte öppna kontakt o spela via logic men hittar inte kontakt2 inne i logic.
får upp en lista med exs o de andra softisarna som följer med men inte kontakt.
e det något enkelt ställe som vi missat att trycka på?

vi klickar förtvivlat o läser manualer o hjälpfiler men har ändå fastnat på detta pinsamma ställe.
om de skall dyka upp i samma lista så e det väl nåt fel i nån instalklation men om det finns nån hemlig enkel knapp nånstans som vi glömt vore jag tacksam om nån kunde peka oss i rätt riktning

  • Oregistrerad
  • 2006-11-03 23:22

Det finns som jag ser det två alternativ. Det första är att ni tittar på fel ställe. När spåret är valt som instrument så får ni upp flera alternativ under I/O menyn. Kontakt bör ligga under AU instruments och inte under Logic, där alla Logics egna instrument ligger. Finns den inte där så är det ganska troligt att den inte gick igenom valideringskollen vid uppstart av Logic. Under Preferences finns valet start Logic AU manager. Då kommer det upp en lista över alla pluggar som är inlästa i Logic. Hitta Kontakt i listan och se om den gick igenom valideringen. Om inte måste Kontakt uppdateras via deras hemsida, dvs om ni kör en PPC maskin. Om ni kör en Intel-mac blev jag osäker på om Kontakt 2 finns i en UB-version, det är väl Kontakt 3 som är den nyaste versionen? Då är det kanske till att hosta upp kosingen för en uppdatering till version 3 som gäller.

tack som fan det löste det!

1
Bevaka tråden