Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betygssystem på Din Musik?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Färdiga låtar-tråden där folk kan rösta och skiss-låt-tråden där folk inte kan rösta utan bara kommentera. Det vore nice imo.

Annars kan vi ju rösta om saken.

mjah .. men trådar får ju ett indirekt betygsystem per default bara genom svar\tittar och det e vellan kring dessa trådar det även ev kommer trilla in betyg? [rent ****rellaterat hur det funkar alltså]

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-11-08 21:25

Jag tycker det är bättre att ha en tråd med "Veckans låtar" som några ansvariga håller i. 99användarna kontaktar dem och säger "hej, jag har en låt som är färdig, får den vara med i "Veckans låtar"?" "Visst" säger den ansvarige och lägger upp den i tråden nästa måndag tillsammans med alla de andra bidragen som inkommit. Då finns det alltid låtar som är färdiga och som användare här vill visa upp på ett och samma ställe. Sedan skulle vi, om vi vill ha lite mer tävling runt det hela, göra tråden till en omröstningstråd (fast då får vi starta en ny tråd varje vecka) så att alla kan rösta.

På så sätt kan vi behålla det gamla systemet, samtidigt som vi tillför "betyg/tävlan" till de som vill ha det.

• Oregistrerad
  • 2006-11-09 02:13
Ursprungligen av Clase:

Jag tycker det är bättre att ha en tråd med "Veckans låtar" som några ansvariga håller i. 99användarna kontaktar dem och säger "hej, jag har en låt som är färdig, får den vara med i "Veckans låtar"?" "Visst" säger den ansvarige och lägger upp den i tråden nästa måndag tillsammans med alla de andra bidragen som inkommit. Då finns det alltid låtar som är färdiga och som användare här vill visa upp på ett och samma ställe. Sedan skulle vi, om vi vill ha lite mer tävling runt det hela, göra tråden till en omröstningstråd (fast då får vi starta en ny tråd varje vecka) så att alla kan rösta.

På så sätt kan vi behålla det gamla systemet, samtidigt som vi tillför "betyg/tävlan" till de som vill ha det.

Detta var den absolut bästa idén tycker ja!
Tycker även man borde få nominera andras låtar dock.

Men iaf: idén blir lite mer ett sätt att vissa på ett axplock av all bra musik som finns på 99musik, än en tävling på så sätt me, iaf i mitt huvud.

Just det här med att alla är ärliga på 99musik, och att ingen dömmer ut någon på förhand, eller känner någon slags musikerkonkurrans-grej värdesätter jag mycket högt. För så är det väl ändå lite här? Eller? Att folk just ser detta som ett community där man utbyter idéer, ger kritik (ärlig sådan: negativ som positiv) och inte ett ställe att glänsa eller racka ner på anda.

Är nog för spretig smak för att det skulle funka här Clase.

• Oregistrerad
  • 2006-11-09 02:15
Ursprungligen av AudibleBeauty:

Är nog för spretig smak för att det skulle funka här Clase.

Varför det? Tycker 99-musik och alla på 99-musik borde ha som strävan att ha ett öppet sinne för all sorts musik.

Är jag galen?

• Medlem
  • 2006-11-09 08:23

Spretig smak borde ge att om man inte gillar en av låtarna så gillar man nog nästa? Så resonerar jag när jag lyssnar på radio.

papawasarodeo
Iofs sant, men måste det bli så att "redaktionen" för "veckans låt" iaf inom gruppen har spridd smak så att det inte bli "åh, en till distparad. MUMS!" utan alla i "redaktionen" måste godkänna den. Omständigt? Javisst, men rättvist. Inte sant?

jgb
Jag gillar ungefär en låt av tio på vanlig radio.

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-11-09 16:29
Ursprungligen av AudibleBeauty:

...men måste det bli så att "redaktionen" för "veckans låt" iaf inom gruppen har spridd smak så att det inte bli "åh, en till distparad. MUMS!" utan alla i "redaktionen" måste godkänna den. Omständigt? Javisst, men rättvist. Inte sant?

Det jag menade var inte att redaktionen som skulle hålla i "Veckans låtar" skulle vara någon form av jury, utan några som kordinerade arbetet och fixade med tråden. Ett rent administrativt jobb i grund och botten. Vad som kommer upp som bidrag ska vara användarens ansvar, med riktlinje att det enbart ska vara färdiga låtar som spelas. Inga skisser, inget "nja...denna låten kunde bli bättre, men spelar man in på fyllan så blir det såhär fånigt", eller annat trams. Riktiga låtar som 99or känner att detta är jag stolt över och kan stå för till 100%. Frihet under ansvar för playlisten alltså. Det känns som att alla här (nåja, de flesta i alla fall ) är tillräckligt ansvarsfulla för att klara detta. Varje användare ska helt enkelt försöka sätta ribban rätt högt med vad de skickar, så ordnar det sig utan någon jury.

Om det desstom blir en 99radio mer direkt kopplad sajten 99musik.se så skulle även veckan-redaktionen få sköta den kanske.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-09 11:04

AB, men det betyder väl inte att du bara gillar var tionde låt?

Bevaka tråden