Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T-Racks något att ha?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag köpt EMU 1820M där T-RacksEQ finns med kan jag uppgradera till T-RacksS för c:a 1500:- och därför undrar jag om det är någon som har erfarenhet av dem och om de uppgraderingen är värd pengarna?

Tror Dumb Dan sitter med T-RackS (kan vara ute och cykla, men har för mig han pratade om T-RackS i någon tråd för längesen).

Men det är nog bäst att du laddar ner demon och provar med egna öron om du gillar racken eller ej. Annars verkar det som många gillar T-RackS.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-11-18 18:20

Den väckte mycket uppmärksamhet när den kom, men det var inte direkt i går.

T-Racks är bra.

Men om du tänkt använda det mest för mastring skulle jag hellre rekommendera det fantastiska programmet AAMS. Automatiskt mastringsprogram som faktiskt fungerar helt makalöst bra. Kostar bara 65 dollar vilket är ett klipp!

Kolla in på www.curioza.com

AAMS är dock ett fristående program så du kan ju inte använda det som VST plugin.

/Rob

Edit: Såg just att de håller på att uppgradera hemsidan, men lite information finns kvar.

AAMS verkar intressant. Sedan tidigare har jag HarBal som verkar vara ungefär samma sak men utan automatiken? Jag har i alla fall väldigt goda erfarenheter av HarBal och kan verkligen rekommendera det!

Aldrig testat HarBal. Ingen ide´ att ladda ner en demo som är begränsat till 8 Bits ljud heller :rolleyes:

Verkar dock intressant. AAMS har lite kajko användargränssnitt när man skall göra manuella justeringar.

/Rob

Märklig begränsning i demon... For what it´s worth tycker jag att jag fått en helt annan stuns och kontinuitet i mina mixar sedan jag började använda HarBal.

Jag använder T-Racks jämt. Det är snabbrattat och låter väldigt bra. Men det har ett visst "sound". Inte lika transparent som t.ex. Waves L2. Men jag gillar det soundet och är mycket nöjd.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-11-22 13:14

Använder också T-Racks till mastering och känner aldrig något behov att byta ut det. Antar att det är ett gott betyg.

  • Medlem
  • 2006-11-22 14:09

T-Racks på allt och alla. Det är som en sjukdom! Jag försöker avvänja mig nu.

Hmmm... Det låter som att det kan vara läge att slanta upp 1500:-!?

1
Bevaka tråden