Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DIGITALTRUMMOR

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-20 14:07

Hej!
Jag är i ett skede att jag behöver göra massor av inspelningar väldigt väldigt snabbt.
Jag har köpt "Drumkit from hell" Superior och C&W funkar kanon.
Nu funderar jag på att köpa ett digitaltrummset för att trigga DFH samplingarna.
Då tänkte jag satsa på ett Roland TD-6KX.

Skulle detta funka bra tillsammans, TD-6n har bara en midi in och en midi ut, men kan man plocka alla miditriggningar från dessa?

Någon som har några tips om vad jag kan göra, så kom gärna med det,
//Olof

Det känns som ett väldigt bra alternativ! Det verkar vara ett prisvärt set som enligt teknikens alla regler bör fungera perfekt till DFH Superior

Standard är att en midiport kan skicka och ta emot 16 kanaler samtidigt.. och i varje kanal så får du plats med ett par rejäla trumset

Jag har inte testat TD-6, men väl TD-20 och den är grym! TD-12 är typ samma som TD-20 fast med färre pads och bortbantade effekter. Ljuden är dock desamma. TD-6 är ju något äldre och jag vet inte hur sounden är, eller hur padsen är heller för den delen, men det är ju genomgående bra prylar så det borde ju funka tycker jag.

Vill du ha det allra grymmaste i digitalväg så ska du skaffa TD-20, helt klart värt det! Men en hel del dyrare också iofs.

Visst kan du köra in alla triggningar på en midi-out. Den lär ju ha fler än 4 röster, och du har väl inte mer än 2 händer och 2 fötter?

Kör på, det funkar säkert kanonbra!

Om man har DFH Superior så känns inte de interna ljuden särskillt intressanta tycker jag

Det är sant, men det brukar komma som paket-deal med pads och modul och då blir det viktigt ändå tycker jag

• Oregistrerad
  • 2006-11-22 13:29

jo, men den här har ju bara TD-6 har ju bara en midi utgång och en midiingång, går det med bara denna utgång skicka triggningar från hela kittet till logic?
jag ahr bara ett midi fastlane interface med 2 in och två ut, vad behöver jag köpa iosf?

Citat:

TD-6 har ju bara en midi utgång och en midiingång, går det med bara denna utgång skicka triggningar från hela kittet till logic?

För tredje gången: Ja!

Mer utvecklat svar: Ja! Du kan skicka triggar från ~200 kompletta trumset samtidigt genom en midi-port.

Fastlane-interfacet räcker. Det är dessutom ett väldigt bra interface.. så det blir nog finemang det där.

Glöm inte att ladda hem template för just TD-6 bara, så att du slipper adressera alla pads manuellt.
Bör finnas på toontracks' hemsida.

• Oregistrerad
  • 2006-11-24 09:07

A! smart basshole, tänke precis fråga templete!
Midi är inte min grej, är helt grön, dock måste jag spara ett tag för att ha råd med settet, köper i slutet av dec. hör av mig om hur det funkar, plus lite lyssningsprov om någon är sugen på det.... tack för alla svar

1
Bevaka tråden