Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med gratis editor till Waldorf-MQ

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-02 18:44

Hallå har lite problem med en java editor till Waldorf micro q (tror den har nått med java o göra iaf:confused:). Den heter mqEdit (prssoftware.com).
Problemet är som så att den helt enkelt inte vill starta utan låser sig när den initsliaserar ”GUI”. Och jag undrar om någon vet hur man kan lösa detta? Lite långsökt eftersom många här kanske varken äger en micro q eller använder editorn jag har… Har noll kol på java, men någon kanske är insatt?

Den har fungerat bra förut....

mqEdit länk: http://www.psrsoftware.com/mQEdit/mQEdit1.13.jar

/Daniel

har du installerat om datorn sen sist då? isåfall kanske Java Virtual Machine fattas....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-03 16:24
Ursprungligen av synthetic:

har du installerat om datorn sen sist då? isåfall kanske Java Virtual Machine fattas....

Ne,j var ett tag sen! Ska installera om i helgen hade jag tänkt, får se om det löser problemet..

Encore, det har du nog rätt i det lär jag märka när jag formaterat och installerat om XP med senaste java versionen. Funkar det inte då får jag testa att "nedgradera.

Tack för er hjälp!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-02 22:48

Eller har du uppgraderat din java vm sedan tidigare? Det är inte alltid man har turen att java-programmen är framtidskompatibla med senare versioner av java vm. Det problemet har bl.a. mjukvaran till att programmera Behringers BCR/BCF-kontrollers. Testa i så fall att nergradera den.

1
Bevaka tråden