Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Midiproblem i Logic express

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om ni stött på detta.

Alla de ggr jag installerar, eller gör nya "set-up:er" i Logic Express, så får jag problem med att skapa midiportar som fungerar. Jag gör inställningar i Logic s setup assistant men inställningarna följer inte med och portarna (port 1-4) blir inte valbara på midispåren.. Vad gör jag fel?? Finn det fler moment? Krockar det med OSX:s midi inställningar?

Jag använder att gammalt Emagic MT4 midi interface, men det har oftast fungerat bra och det var inga problem på den gamla goda Logic 5 -tiden.....

Kablar in och ut sitter rätt....finns det någon liten midi-djävul någonstans och sabbar?

Det verkar som om det bara fungerar när det vill.....

Please hjälp!!

Andy

• Oregistrerad
  • 2007-01-03 09:06

Nu kör jag Logic pro men jag antar att det fungerar på ungefär samma sätt eftersom jag tycker mig känna igen ditt problem. Jo, jag tror nog att det kan krocka med core MIDI, men det kanske beror på vilka inställningar du har i preferenserna för MIDI? Varför skulle du inte ha samma inställningar i core MIDI som i Logic? Genom att alltid ha en uppdaterad core MIDI inställning har jag sluppit alla problem med att få min MIDI setup att fungera.

Men som sagt, så fort man är där och pillar lite, i environment eller vad som helst så har de små midi-enheterna en föråga att försvinna eller bli osynliga eller vad som helst, jag antar att det beror på en viss okunskap

• Oregistrerad
  • 2007-01-03 11:37

Jag hade också problem, med mitt AMT 8 interface och den enkla anledningen var att man måste installera drivrutiner för interfacet,går att ladda ner från Apple och gamla emagic sidan...
Sen finns alla in och utgångar i Logic. De läggs ju inte upp i default sången, då är det bara midispår med port1 som görs automatiskt men det är bara att ta ett spår och välja port2 i parameter fönstret.

Ska prova detta lite ytterligare men jag känner ändå igen de där sakerna. Drivrutinerna har jag fixat. Jag måste göra något annat fel.

Kommer ni på något mer så är jag tacksam.

Tack förresten...

Nu fungerar det! Hade trots allt missat drivrutinerna.

tack!

1
Bevaka tråden