Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod för PC

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu verkar det finnas program till Windows för att kommunicera med iPod. Yahoo artikel med info. Tror iPod kan sälja bra även till PC-folk.

Ciryon

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2002-03-27 09:47

Varför:
- större marknad
- någon billigare konkurent kommer annars att ta över hela PC marknaden (och sedan oxå Macmarknaden eftersom det blir en standard)
- sprida äpplet!
- få fler att använda FireWire

Varför inte:
- Folk måste ha Mac för att använda iPod, ger mervärde för Mac
- Finns inte tillgång på iPod till fler än Macanvändarna
- Sprider FireWire på PC så folk inte behöver en Mac för att redigera sin semesterfilm med.

Jag tycker nog det vore bra om dom släppte den för PC oxå.

/mats

  • Oregistrerad
  • 2002-04-06 09:40

Apple borde starta ett separat bolag så som man gjorde med FileMaker Inc. Då skulle man kunna göra PC och Mac versioner av i stort sett samma produkt.

Man skulle bara ändra produkten lite för att passa dom olika plattformarnas & kundernas behov. På så sätt skulle Apple få upp tillverkningsvolymen och kunde sälja sina Mac och PC produkter billigare.

Dessutom torde det vara en ytterst lönsam affär för ägaren Apple.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-06 11:39

Apple kommer garanterat inte att släppa iPod för pc. Varför skulle de slänga en av de främsta anledningna att köpa en Mac i sjön?

  • Oregistrerad
  • 2002-04-06 12:43
Citat:

Apple kommer garanterat inte att släppa iPod för pc. Varför skulle de slänga en av de främsta anledningna att köpa en Mac i sjön?

För att ingen köper en Mac av bara den anledningen... Eller?

Dessutom så finns det fler Mp3 spelare på marknaden, det är bara en tidsfråga innan ett liknande alternativ som fungerar på PC dyker upp. Då antagligen till ett lägre pris, samt säkert mycket fulare och osmartare.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-06 13:01

Klart att de borde se till att iPod även fungerar för PC-folket!
Apples "högfärdighet" slår bara tillbaka i ansiktet på dom själva...
Att marknadsandelarna inte växer är ju inte direkt förvånande med deras attityd. Bra produkter räcker inte, man måste ha rätt inställning också!

  • Oregistrerad
  • 2002-04-06 13:05
Citat:

För att ingen köper en Mac av bara den anledningen... Eller?

iPod är väl ett av flera skäl?

  • Oregistrerad
  • 2002-04-06 13:06
Citat:

För att ingen köper en Mac av bara den anledningen... Eller?

Det är klart att få kunder köper en Mac enbart för att de har köpt en iPod, men det är en bidragande orsak, ytterligare en anledning att köpa en ny Mac.

Som jag ser det är iPod fullständigt genial: en robust liten maskin som rymmer 2 000 mp3-låtar och som har en inbyggd Firewire-hårddisk på 20 gigabyte! Kan det bli bättre?

Om jag har en digital stillbildskamera och en dv-kamera och vill arbeta med ljud så köper jag väl en Mac och inte en pc, det är väl för sjutton gubbar självklart?

Anklaga mig gärna för att ha folkförakt och för att vara en dryg och arrogant, rabiat jävla åsiktsfascist, jag bryr mig faktiskt inte. Men problemet är att Svenne Soffpotatis ute i stugorna inte lyssnar på rationella argument om vad som funkar bäst och är enklast att använda utan fortsätter i samma gamla trötta hjulspår. Han köper en beige pc-burk från Dull eller Klumpaq och sedan sitter och pruttar i tv-soffan, köper Volvo, radhus och blir medelålders, tunnhårig och lönnfet, käkar färdiglagad plastpizza från Felix med fusk-mozzarella (egentligen billigaste tänkbara hushållsost) och börjar redan i trettioårsåldern planera inför pensioneringen som en sunkig blekfet drönare.

Ähum... Ursäkta, jag är på dåligt humör idag. Usch, fy vad elak jag är. Skicka alla hatbrev till [email protected]

[ 06 April 2002: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Oregistrerad
  • 2002-04-06 13:25
Citat:

Han köper en beige pc-burk från Dull eller Klumpaq och sedan sitter och fiser i tv-soffan, köper Volvo, radhus och blir medelålders, tunnhårig och lönnfet, käkar färdiglagad plastpizza från Felix med fusk-mozzarella.

Asgarrrrv...

Jag både storknar och bugar mig inför denna livsvisdom. Insiktsfullhet och stor sanningshalt välkomnas sällan eller aldrig i folkhemmet.

Men faktum kvarstår Herr och Fru "plastpizza" kommer förr eller senare att skaffa en MP3 grunka, och det kommer inte att bli Apple som får leverera. I alla fall inte om den ite passar Klumpaquen eller Dullen. Dessutom måste den designavstämmas med radhuset och volvon.

Mera insiktsfulla komentarer, tack!

  • Oregistrerad
  • 2002-04-06 13:34
Citat:

Men faktum kvarstår Herr och Fru "plastpizza" kommer förr eller senare att skaffa en MP3 grunka, och det kommer inte att bli Apple som får leverera. I alla fall inte om den ite passar Klumpaquen eller Dullen. Dessutom måste den designavstämmas med radhuset och volvon.

Det bör påpekas att herr och fru Plastpizza lika gärna kan köra omkring i en rostig VW Jetta diesel från tiden när Europe brölade i radion.

En fråga: hur skulle en Volvo-, Dull- och Klumpaq-anpassad mp3-grunka se ut?

(Förresten borde vi ha en tråd om de fulaste bilarna genom tiderna. Jag röstar på VW Jetta, DAF 66 och Volvo 740 DL. Äckligaste maten: 1. plastinbakad så kallad pizza från Felix eller Findus, självklart med ananasbitar på! 2. Kebabpizza!)

[ 06 April 2002: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Oregistrerad
  • 2002-04-06 13:55
Citat:

En fråga: hur skulle en Volvo-, Dull- och Klumpaq-anpassad mp3-grunka se ut?

Här är ett designförslag, aningen kontroversiellt för att sätta plastpizzan i vrångstrupen.

[ 06 April 2002: Meddelandet ändrat av: MrT ]

  • Oregistrerad
  • 2002-04-06 14:17
Citat:

(Förresten borde vi ha en tråd om de fulaste bilarna genom tiderna. Jag röstar på VW Jetta, DAF 66 och Volvo 740 DL.

AMC Pacer och AMC Gremlin går inte av för hackor de heller!!

1
Bevaka tråden