Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilhållare till iPod?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-09 23:17

Någon som vet var man kan hitta en bilhållare till en iPod? Helst genom en svensk återförsäljare.
Mvh/Hasse

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hans Lindström:
Någon som vet var man kan hitta en bilhållare till en iPod? Helst genom en svensk återförsäljare.
Mvh/Hasse

Välkommen till 99mac Hasse!

Bilhållare till iPod har jag tyvärr inte sett på den svenska marknaden. Men jag tror det finns en lösning som skulle kunna fungera.
Clas Ohlson säljer en unversalhållare till mobiltelefoner. Hållaren heter HOLD-IT. Den finns i tre olika storlekar, där den största är anpassad för telefoner med bredd mellan 52 till 62 mm. Artikel nr 32-2644. Det fina med denna hållare är att iPoden är just 62 mm bred, den borde passa helt perfekt.

Frågan är bara om iPoden ligger kvar i hållaren eller om den rammlar ut pga sin tyngd. Jag föreslår dock att du ska bege tid till närmaste Clas Ohlson och undersöka huruvuda den passar eller ej. Priset ligger för övrigt på endast 49:-

Mer info finns på http://www.clasohlson.se/ sök efter "hold"

/M

[ 10 December 2002, 00:33: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

Kanske kan även art.nr. 32-1760 fungera;

den sägs vara anpassad för telefoner med en bredd upp till 60 mm. Vet inte hur exakt denna gräns är, det kanske går att få ner en iPod i alla fall. Lite modifiering av gummikuddarna på insidan är kanske det enda som behövs.

En hållare som definitivt fungerar är art.nr. 32-3023, universalhållaren "säcken". Men hur snygg och praktisk är den egentligen?

/M

[ 10 December 2002, 00:36: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

• Medlem
  • 2002-12-10 08:51

Jag har en iPodväska från Krusell (artnr. 75129) som man kan sätta bältesclips på. Clipset passar perfekt i luftutblåset i mittkonsolen på min Passat...

1
Bevaka tråden