Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ny firmware till iPod ute - 1.2.1.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-02 12:08

finns att hämta och läsa mer om här.

/majk

  • Medlem
  • 2002-10-02 14:11

Tack Majk!

Det ända jag saknar från en iPod det är 24 timmar klockan!

[ 02 Oktober 2002, 14:11: Meddelandet ändrat av: Alle ]

  • Medlem
  • 2002-10-02 14:22
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Alle:
Tack Majk!

Det ända jag saknar från en iPod det är 24 timmar klockan!

det bjuder jag på

jo det skulle vara bra med en sådan klocka. och kanske en EQ som man kan ställa in manuellt också.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-02 14:24

Har ni glömt det viktigaste?
Att kunna spela AAC

  • Medlem
  • 2002-10-02 14:39

Ja det skulle vara bra med en manuell EQ faktiskt.

Vad är AAC??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-02 15:25

ACC är en ny audio codec. Ungefär som MP3. Men ACC ger bättre kvalite än MP3 vid samma kbps. Tar mindre processorkraft att spela upp. Plus några fler saker som jag inte kommer ihåg i huvudet men som säkert finns på ACC hemsida.

Edit: tillägg + stavfel

[ 02 Oktober 2002, 15:28: Meddelandet ändrat av: Acke ]

Jag vet att jag propsade för AAC tidigare, men jag har gått tillbaka till de gamla stora MP3:orna

igen... AAC låter IMHO "burkigt"...

Men, är man inte så kräsen så...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Har ni glömt det viktigaste?
Att kunna spela AAC

Det viktigaste för mig är att den kan ligga avstängd och urkopplad en natt utan att reducera en full laddning till noll/nada/zip...

  • Oregistrerad
  • 2002-10-02 16:17
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hedelina:
Det viktigaste för mig är att den kan ligga avstängd och urkopplad en natt utan att reducera en full laddning till noll/nada/zip...

Det röstar jag för oxo! Irriterande om man glömmer att stänga av den.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hedelina:
Det viktigaste för mig är att den kan ligga avstängd och urkopplad en natt utan att reducera en full laddning till noll/nada/zip...

Det röstar jag för oxo! Irriterande om man glömmer att stänga av den.

Jag behöver inte ens glömma att stänga av den för att den ska tömma hela batteriet — det klarar den ändå. Med 1.2 var min iPod näst intill oanvändbar, hoppas att jag kan köra med 1.2.1 nu och slipper vara tillbaka till stenåldern (läs: 1.1)

  • Oregistrerad
  • 2002-10-02 17:50
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Jag vet att jag propsade för AAC tidigare, men jag har gått tillbaka till de gamla stora MP3:orna

igen... AAC låter IMHO "burkigt"...

Men, är man inte så kräsen så...

Hmmm...
Kan inte hålla med. Har dock inte gjort någon större utvärdering. Tycker att den skivan jag testat med låter lika bra i mp4 (AAC) som på CDn. Detta på min G4 800 och SoundSticks.

När jag uppdaterade min iPod så hade jag iTunes öppet och den hade precis synkat upp musikbiblioteken full klart. Efter som jag var osäker på om jag skulle använda en svensk uppdaterare så drog jag igång Software Update och bad den kolla ifall något saknades. Döm om min förvåning så startade iTunes ytterliggare en synkning av alla låtarna. Vore intresant OM någon kan bekräfta detta då jag inte trodde mina ögon. När iTunes/iPoden hade komunicerat färdigt så uppdaterade jag via diskimagen.

- Olle

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-02 20:54
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Jag vet att jag propsade för AAC tidigare, men jag har gått tillbaka till de gamla stora MP3:orna

igen... AAC låter IMHO "burkigt"...

Men, är man inte så kräsen så...

Hmmm...
Kan inte hålla med. Har dock inte gjort någon större utvärdering. Tycker att den skivan jag testat med låter lika bra i mp4 (AAC) som på CDn. Detta på min G4 800 och SoundSticks.

Vad tycker folk om .ogg då? Har hårt nån enstaka låt i det formatet, men inte tillräckligt för att bedömma... Någon med mer erfarenhet?

/arvid

1
Bevaka tråden