Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod och dess hörlurar......

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu haft min iPod ett tag (några månader) och har nu märkt att jag har lyckats med konstycket att få den att glappa. Framförallt nere vid iPoden (Där man sätter fjärrkontrollen/hörlurarna), om man böjer lite på sladden där nere så glappar ljudet bort från ena örat för att återkomma igen när sladden ligger "rätt". Detta är ganska störande. Varför är sladden så klen, antar att jag lyckats med bedriften och fått ett kabelbrott (?)på kabeln. Högst irriterande. Hur har ni andra eran sladd till iPoden när ni inte använder den?

Jag blir ibland tvungen att vika ihopd sladden och stoppa den i fickan eftersom mina lärare gnäller över att man inte ska ha såna saker på sig under lektionstid. Tips på hur jag undviker det här igen, jag blir väl tvungen att köpa nya hörlurar med fjärrkontroll från Macoteket. Står helt enkelt inte ut med att ljudet glappar fram och tillbaka. Man blir kort sagt galen.

Tips snälla!

  • Oregistrerad
  • 2002-12-17 10:33

Jag köpte min 5GB iPod precis när de kom, den dess har jag haft två stycken hörlurar från Apple. Båda har gått sönder.

Så jag gav upp och köpte nya Sony-lurar istället som fungerar perfekt.

Du kan få nya lurar av Apple på garantin men det tjänar nog inget till eftersom de också kommer gå sönder efter ett kort tag (från egen erfarenhet, som sagt).

Jag köpte Koss lurar nästan direkt. Lite rädd för tinnitus och öppna lurar borde väl vara bättre än snäckor... Fast mina Koss lurar ligger ju ändå direkt mot örat, sånna där kåpor kanske är det bästa för öronen? Någon som är insatt?

Citat:

quote: Du kan få nya lurar av Apple på garantin men det tjänar nog inget till eftersom de också kommer gå sönder efter ett kort tag (från egen erfarenhet, som sagt).

Skojar du med mig? Kan jag få ny fjärrkontroll till lurarna?Det är nämligen den delen som glappar, inte lurarna....

Den är för övrigt köpt vid Macoteket, typ i Augusti har jag för mig. Får kolla kvitto när jag kommer hem.

1
Bevaka tråden