Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda en iPod: 12 h??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-14 16:23

Ska det ta 12 h att ladda sin iPod? Jag satte den på laddning kl 22 och den var klar vid lunch dagen därpå. Jag kopplade iufs ur den ett par gånger men jag tycker ändå att den borde varit färdigladdad på morgonen.

Kommentarer?

Har dessutom hört att 1.2.1 ska fixa batteriproblem... Stämmer det?

  • Medlem
  • 2002-10-14 16:59

jag laddade min iPod i drygt 2 timmar och det räckte! Och jag drog ur den och lekte med den, kunde inte låta bli

iPoden är programmerad att varje gång man sätter i sladden ladda i 4 timmar oavsett status, så om du drar ur och sätter i sladden två gånger på ostrategiska tillfällen får du således en laddningstid på nästan 12 timmar.

Vad gäller batteriproblemet har jag dubbla känslor. Det har blivit bättre, det har det. Men det känns inte riktigt tillbaka till 1.1:s nivå...

  • Oregistrerad
  • 2002-10-14 18:06
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hedelina:
iPoden är programmerad att varje gång man sätter i sladden ladda i 4 timmar oavsett status, så om du drar ur och sätter i sladden två gånger på ostrategiska tillfällen får du således en laddningstid på nästan 12 timmar.

Vad har du hittat detta påstående?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ola Hansen:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hedelina:
iPoden är programmerad att varje gång man sätter i sladden ladda i 4 timmar oavsett status, så om du drar ur och sätter i sladden två gånger på ostrategiska tillfällen får du således en laddningstid på nästan 12 timmar.

Vad har du hittat detta påstående?

Det var Kniv-Charlie som nämnde det i förbifarten när vi satt och ölade utanför Konsum i förmiddags. Jävla härlig kille. Visste du att han är 1/256 kaukasier?

Nä, men jag har för mig att jag läst något om detta på www.apple.com/support/ipod och diskussionerna där. Men det är å andra sidan andrahandsinfo, och jag är dessutom näst intill amnesisk så ta mig inte på orden... Men prova själv. Ladda iPoden som vanligt. Ta ur sladden och låt den boota upp. Sätt sedan den på laddning. Min börjar i alla fall om igen...

  • Oregistrerad
  • 2002-10-14 20:47

Ja, men jag hade den ju på laddning hela natten! Att jag sedan drog ur den (elektrikern var här och bytte ledningar) vet jag ska göra att den laddar ganska länge igen.
Vet någon hur man nedgraderar till 1.1, jag får inte programmet att köra, den ser ju att den har nyare firmware inlagt...

1
Bevaka tråden