Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPods batteri slut?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-16 13:14

Jag köpte en iPod omdelbart när de först kom. Den har fungerat utmärkt tills nu när batteriet efter full laddning bara räcker ca 1 timme! Jag såg ett inlägg häromdan att batteriet bara räcker i 200 laddningar. Nu undrar jag, tror ni att det är vad som hänt med min iPod eller har nån nåt annat tips på vad problemet kan vara?
Om iPod "tar slut" efter 200 laddningar, vad göra sedan? Skulle ju vara intressant att få svar på den frågan av Apple vdn Oscar Bjers här på 99mac…
MVH!

[ 16 Oktober 2002, 13:16: Meddelandet ändrat av: Milo ]

Verkligen intressant. Jag är skitnervös för att min iPod ska balla ur och lämna mig i konstant tystnad. Hemska tanke! Har man pungat ut så mycket pengar som iPoden trots allt kostar skulle det ju vara trevligt att få ha en vettig livstid också...

Apple i Holland kan byta iPodens batteri för en mindre kostnad.

Är du en gnutta händig, kan du byta batteri själv. Klurigheten är bara att det inte verkar gåt att få tag p åden aktuella batterimodellen. Det är Sony som tillverkar batteriet, men ingen handlare verkar vilja ta in modellen i sitt sortiment...

Det finns fler trådar om detta här på 99mac. Sök efter iPod och batteri. Om jag inte minns fel så finns det bilder på hur batteriet ser ut, och hur det ska anslutas.

En grej till, jag har för mig att ipoden ska klara 500 laddningscykler. Och med det menas att batteriet kan laddas ur helt 500 ggr.

/M

• Oregistrerad
  • 2002-10-16 20:57
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Milo:
Jag köpte en iPod omdelbart när de först kom. Den har fungerat utmärkt tills nu när batteriet efter full laddning bara räcker ca 1 timme! Jag såg ett inlägg häromdan att batteriet bara räcker i 200 laddningar. Nu undrar jag, tror ni att det är vad som hänt med min iPod eller har nån nåt annat tips på vad problemet kan vara?
Om iPod "tar slut" efter 200 laddningar, vad göra sedan? Skulle ju vara intressant att få svar på den frågan av Apple vdn Oscar Bjers här på 99mac…
MVH!

Koppla iPoden till nätladdaren, gör en reset av maskinen, låt den sedan ligga på laddning ett dygn.

Sen har du en frisk iPod!

1
Bevaka tråden