Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pris på iPod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-11-30 14:43

Jag gick in på apples hemsida för ett tag sedan för att se på priserna på iPod. Det jag undrar över är hur den i Sverige kan kosta 5999 kr för en 20 gb och endast 499 dollar i USA?? Kan man beställa den amerikanska varianten hit till Sverige och på så sätt spara en tusing??

Det amerikanska priset är utan moms. Beställer du den till sverige så lägger tullen på 25% moms + eventuell tullavgift.

Om det blir billigare i slutändan, så är skillnaden marginell.

/M

edit: stavfel

[ 30 November 2002, 14:55: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

  • Medlem
  • 2002-11-30 14:57

Okej, kan man även få en gravyr om man beställer från Sverige??

i Sverige har vi moms på 25 procent, så det är inte så konstigt. Räknar du bort momsen kostar den 4.796 kr.

Om du beställer den från USA kan du åka på tullavgifter och beskattning, om de kollar din paket.

Edit: jag var lite seg på att svara...

[ 30 November 2002, 14:58: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Svenska priset är med 25% moms - amerikanska redovisas inte på Apple Store men är ungefär 6,5% (Minnesota). OM det går att beställa via USA så får du räkna med att både svensk moms samt frakt tillkommer och då har vinsten minskat avsevärt - det blir då amerikanska adaptern men det löser du via en stickproppsomvandla för ca: 35 kronor - finns på Biltema... - jag har satt ihop 2 sådana för att adapterns platta (dvs. amerikanska) stift ska få kontakt.

1
Bevaka tråden