Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna iPoden

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade en länk som beskriver hur iPoden plockas isär (OBS garantin ryker väl då)... en fråga bara - hur stor är den största tänkbara disken som skulle passa i iPoden om man fick för sig att byta själv, måste väl finnas större än 20GB ???

http://www.ipoding.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=printpage&artid=10

• Oregistrerad
  • 2002-12-04 09:37

Är det en amerikansk site?

Citat:

quote: garantin ryker väl då

Hehe, minst sagt. Ang. större HD, vem tillverkar de som sitter i nu?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Ang. större HD, vem tillverkar de som sitter i nu?

Det sitter en 1,8 tums Toshiba-disk i iPoddarna. Dessa finns idag endast i 5, 10 och 20 GB-utförande. Här finns mer info än du behöver!

/Göran

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
en fråga bara - hur stor är den största tänkbara disken som skulle passa i iPoden om man fick för sig att byta själv, måste väl finnas större än 20GB ???

Det är precis som Göran säger, det finns bara upp till 20 GB av 1,8-tumsdiskarna. (Hur många gånger har inte denna fråga varit uppe här på 99mac?). Men du kan ju försöka bygga in en 2,5-tumsdisk om du vill...

Citat:

quote: Men du kan ju försöka bygga in en 2,5-tumsdisk om du vill... [Smile]

Försöka? Jag SKA! *greppar eltejpen* Det blir en, eh, extern lösning

• Oregistrerad
  • 2002-12-04 19:52
Citat:

Citat:

Varför stanna vid en 2,5"-drive? Jag har surrat fast en La Cie Big Disk 500GB runt min iPod. Blev lite svårt att få ned den i brallan, men då skulle ni sett hur det såg ut när jag tejpade på bilbatteriet för att driva min nya halvterrabajtare. Men grym är den!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Puppet™:

Citat:

Citat:

Varför stanna vid en 2,5"-drive? Jag har surrat fast en La Cie Big Disk 500GB runt min iPod. Blev lite svårt att få ned den i brallan, men då skulle ni sett hur det såg ut när jag tejpade på bilbatteriet för att driva min nya halvterrabajtare. Men grym är den!

Haha, någon ska ju alltid vara värst

1
Bevaka tråden