Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera Windows-iPod till Mac-iPod

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-15 08:20

Är det någon konverterat en windows-ipod till mac? Isåfall, var det smidigt? Kan den konverteras tillbaka till windows igen sen? Och behövs det någon form av formattering i konverteringarna, dvs dataförlust?

Från windows till mac är inga problem, men det krävs att du gör en restore, (allt försvinner), från mac till windows..tja det går men är rätt omständigt...kort sagt inget man vill göra om man inte absolut måste.

/s

• Oregistrerad
  • 2003-01-16 13:11
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stefanw:
..tja det går men är rätt omständigt...kort sagt inget man vill göra om man inte absolut måste.

/s

Menar du alltså att bara restoren tillbaka till windows är krånglig, eller gäller det båda vägarna?

[ 16 Januari 2003, 13:12: Meddelandet ändrat av: Dr Bowman ]

ermmm...

det verkar som om jag hade lite fel där, det funkar visst på samma sätt åt båda håll..dvs restore med apples ipod upgradering för mac eller win, hade för mig att jag läste nåt om att det skulle vara rätt stökigt..

hur som..

windows ipod->mac info från ipodlounge:

1.  Download the 1.2.1 iPod Software Updater from Apple.
2.  Accept the license agreement and install the software.  A reboot will be required.
3.  Plug in your iPod and launch the updater.  By default, the shortcut will be in Start > Programs > iPod
4.  Follow the on-screen instructions, and enjoy your new WinniePod.

[ 16 Januari 2003, 16:01: Meddelandet ändrat av: stefanw ]

1
Bevaka tråden