Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod helt stendöd

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-12 02:51

Tja, rubriken säger väl det mesta om problemet men inget om min frustration. Den funkade utan problem tills jag tog loss den för att gå ut med den ikväll, då kunde jag inte få fram en aktiv pixel på skärmen. Och så är det fortfarande - det händer _ingenting, varken när jag kopplar in den eller trycker på den vanligt.

Förslag, anything - plz?

  • Medlem
  • 2003-04-12 10:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jeffery
Tja, rubriken säger väl det mesta om problemet men inget om min frustration. Den funkade utan problem tills jag tog loss den för att gå ut med den ikväll, då kunde jag inte få fram en aktiv pixel på skärmen. Och så är det fortfarande - det händer _ingenting, varken när jag kopplar in den eller trycker på den vanligt.

Förslag, anything - plz?

Troligen har den hängt sig.

Tryck och håll inne play och menu knapparna samtidigt i några sekunder, då startar den om.

/Ulf

  • Medlem
  • 2003-04-12 10:26

Har du testat att göra en "hard reboot" eller vad man ska kalla det.

  • Medlem
  • 2003-04-12 10:26

men....

  • Oregistrerad
  • 2003-04-12 14:59

Ah! Nu idag verkade det funka (av någon outgrundlig anledning) - en menu+play-manöver. Kanske var jag för otålig igår.

Tack så mycket för hjälpen iaf!

Råkade ut för liknande problem. Min iPod hade för vana att vara död om den varit avstängd en längre tid (typ ett dygn eller mer). Det gick att ordna med att göra en reset, men för några dagar sen funkade inte heller det så nu blir det service för min kära iPod 20 GB. Någon som varit med om något liknande är tror sig veta vad det kan bero på. Hur lång tid brukar service ta och kommer jag få en ny iPod eller brukar de laga trasiga saker? Tacksam för svar. Mvh Christian

1
Bevaka tråden