Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu börjar tidningarna vakna efter presentationen igår

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-29 13:26

Fortfarande vi 02.30 i morse hade jag inte funnit några nyheter om Apples nyheter hos de stora datortidningarna i Sverige.

Men nu börjar de trilla in:

Betaltjänst för musik från Apple

Apple säljer nätmusik lagligt

Detta var allt jag hittade som inte kom från de normala macsajterna... Om någon hittat mer så fyll på. Själv måste jag säga att reaktionen verkar vara positiv även om följande utdrag från nyteknik är lite... hmm... ja konstigt:

"Samtidigt med lanseringen presenterade Apple en upphottad version av den bärbara musikspelaren Ipod som nu kan lagra upp till 30 megabyte, vilket är omkring 7500 vanliga musikstycken." Haha!

• Oregistrerad
  • 2003-04-29 13:31

Saxat från ComputerSweden:

"Vid lanseringen av den nya musiktjänsten meddelade Apple att musikprogrammet Itunes finns tillgängligt för Macintosh redan nu och en Windowsversion kommer i slutet av året. "

Stämmer detta verkligen?? Kommer Itunes för Windows? Det vinner de väl inga Macanvändare på.
/M

• Oregistrerad
  • 2003-04-29 13:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias L
Saxat från ComputerSweden:

"Vid lanseringen av den nya musiktjänsten meddelade Apple att musikprogrammet Itunes finns tillgängligt för Macintosh redan nu och en Windowsversion kommer i slutet av året. "

Stämmer detta verkligen?? Kommer Itunes för Windows? Det vinner de väl inga Macanvändare på.
/M

Tjänsten kommer komma till Windows innan slutet av året. De måste missuppfattat lite.

Det blir som Seal sa här angåendet iTunes Music Store:

iPod for Windows sucks, but what they are really doing is trying to get people to wonder, 'Hmm, should I switch over [to the Mac]?

Så jag tror inte att iTunes för PC kommer att få alla funktioner som Mac-versionen har. Förmodligen kan den bara utföra store-delen. Alltså ingen lokal mp3-förvaltning, brännande eller export. Något måste ju Apple ta bort så att pc-användarna verkligen överlägger att byta.

• Oregistrerad
  • 2003-04-29 13:36

Det kommer till Windows och det kommer att bli varmt mottaget! Alla mina pecevänner (nåja, hrmm) blir alltid impade över hur lättanvänt, snyggt och bra iTunes är. Ok, jämfört med winamp med sina knappar som är mindre än 2 pixlar och omöjliga att se är det ju faktiskt rätt bra

Men om de vinner över några genom att släppa ett av sina bästa program är en bra fråga; jag tycker det är coolt och tror att en hel del kan få upp ögonen för Apple. Om de kan lyckas få det att rulla på Wintel...

• Oregistrerad
  • 2003-04-29 13:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
"Samtidigt med lanseringen presenterade Apple en upphottad version av den bärbara musikspelaren Ipod som nu kan lagra upp till 30 megabyte, vilket är omkring 7500 vanliga musikstycken." Haha!

Jag mailade artikelförfattaren om det, vi får se om det dyker upp någon korrigering.

Nog för att Apple använder bra saker, men att de skulle använda en komprimering som fixar CD-kvalitet på ljudet och rymmer 7500 låtar på 30 MB är väl... ett onödigt smickrande faktafel.

P3 har tagit upp det flera gånger i olika program. Musikjournalen rapporterade om det i morse och sen har andra program snackat om det också.

• Oregistrerad
  • 2003-04-29 14:19

iTunes kommer inte till Windows. Däremot kommer Music store till Music Match Jukebox som följer med iPod till windows.

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Det kommer till Windows och det kommer att bli varmt mottaget! Alla mina pecevänner (nåja, hrmm) blir alltid impade över hur lättanvänt, snyggt och bra iTunes är. Ok, jämfört med winamp med sina knappar som är mindre än 2 pixlar och omöjliga att se är det ju faktiskt rätt bra

Men om de vinner över några genom att släppa ett av sina bästa program är en bra fråga; jag tycker det är coolt och tror att en hel del kan få upp ögonen för Apple. Om de kan lyckas få det att rulla på Wintel...

Vilket prog som helst är bättre än WinAmp

Jag blev nästan mördad när jag av misstag råkade dubbelklicka igång en mp3:a hos en kompis som inte hade "enqueue by default" inställt

What a schmuck

iTunes to the people!

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 10:30

Här var det bara 4 inlägg som hade med rubriken att göra men men ...

I NyTeknik som har kommit ut idag står det en artikel om "Apple's nya tjänst" bredvid en annan artikel som heter "Bakslag i kampen mot piratkopiering".
Skadeglädje?

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 11:01

iTunes KOMMER till Windows, det har Apple själva mer eller mindre sagt genom att lägga ut en jobbannons där de söker en programmerare till deras nya projekt "iTunes for Windows".

(Om det stämmer nudå, jag kan inte lova att det var en äkta annons men den såg trovärdig ut.)

Jag har tyvärr inte länken för tillfället men jag ska försöka att hitta den igen.

Hur likt det kommer vara iTunes för Macen och vilka funktioner som kommer finnas vet jag inte.

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 11:09

Patrik hann före. Jag har också sett jobbannonsen. De vill ha någon som portar iTunes till Windows.

Det är inget konsigt med det. Häften av de iPod-apparater som säljs går till Windows-användare.

Varför skulle Apple inte göra ett bra program till dem också? De vill ju att fler ska använda Apples produkter och tjänster, och Apple har mycket goda marginaler på iPod och tjänsterna.

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 11:41

Sen är inte dagens lösning för iPod under Windows speciellt smidig eller bra har jag hört.

1
Bevaka tråden