Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggig iTunes!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-29 21:41

Jag har märkt en bugg i iTunes 4. När man klickar fram programmet när det är gömt så hackar mp3-musiken till och det händer även ibland när man gömmer programmet. Det hände aldrig med iTunes 3.
Har en iMac DV 500Mhz med 640mb ram.

Hoppas att dom fixar det med en update!

samma här! jag funderade på om det kanske hade att göra med att jag inte har uppdaterat QT?? Någon som vet?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-29 22:06

Det har jag inga problem med. PB G4 550/512...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-04-29 22:09

Inga problem med iMac 1GHz

  • Oregistrerad
  • 2003-04-29 22:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av keysendal
samma här! jag funderade på om det kanske hade att göra med att jag inte har uppdaterat QT?? Någon som vet?

Vilken dator har du?

Inga problem här heller.
ibook 300MHz 288MB Quicktime 6.2 X.1.5

Testar att gömma/klicka fram nu (spelar Rhapsody - Dawn of victory ) ca 20 ggr, men får inte fram buggen. PB G4/550/512 OS X 10.2.5, iTunes 4.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-30 00:39

Själv har man haft tre fel
1) Musik slutade höras men låten spelade ändån
2) Titeltexterna försvann ibland fler id taggar med, fixades genom att radera dem och kopiera tillbaka från soptunna.
3) Vissa skivor vill inte spela längre vilket gör att AAC inte heller vill låta bra, att spela låtarna från skiva eller spela dem som filer man tagit från skivan bara låter hackigt.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-30 00:55

Jag har problem med kantutjämningen som gör att viss text utjämnas och annan inte.

Har haft en krasch med iTunes 4, när jag skulle skicka info till CDDB server.

G4 350 AGP/960 SDRAM/10.2.3

  • Oregistrerad
  • 2003-04-30 02:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ekelund
Själv har man haft tre fel
---
3) Vissa skivor vill inte spela längre vilket gör att AAC inte heller vill låta bra, att spela låtarna från skiva eller spela dem som filer man tagit från skivan bara låter hackigt.

Kan det vara så att dessa har haft ett kopieringsskydd som nu är implementerat i iTunes 4 men som lämnade iTunes 3 oberörd?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-30 02:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av tompab
Jag har problem med kantutjämningen som gör att viss text utjämnas och annan inte.

- Gå till inställningar/Allmänt och ändra kantutjämning (längst ned) till 8,
- Växla till iTunes
- Växla till inställningar, ändra till det gamla värdet (9?)
- Fixat ! (iaf hos mig!)

/M

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-04-30 08:52

Jag kan inte lyssna på utdelad musik, och inte på previews i musicstore.

Nej, det är inte någon brandvägg som stör. Min kollega kan lyssna på min utdelade musik och på musicstore.

Någon som har en lösning? Någon som har samma problem?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-30 08:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av hugin
Jag kan inte lyssna på utdelad musik, och inte på previews i musicstore.

Nej, det är inte någon brandvägg som stör. Min kollega kan lyssna på min utdelade musik och på musicstore.

Någon som har en lösning? Någon som har samma problem?

Tops?

Skämt å sido, prova logga in som annan användare och testa.
Kanske fel på dina prefsfiler?
/M

  • Oregistrerad
  • 2003-04-30 10:47

Jag har stött på ett annat problem. Jag rippade (AAC) en av min CD och när det var klart upptäckte jag att bara en del av låtarna gick att spela. Jag kollade i mappen men såg inget misstänkt med de låtarna som inte funkade. När jag quittade iTunes försvann de filer som inte funkade. Försvann från hårddisken alltså. Pytts väck. Har gjort om det 3 gånger. Samma prolem.

Skivan är Daft Punk/Homework. Har rippat en annan skiva som funkar utan problem.

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Kan det vara så att dessa har haft ett kopieringsskydd som nu är implementerat i iTunes 4 men som lämnade iTunes 3 oberörd?

- elakt!

Om det är på det viset.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-04-30 11:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke F
Tops?

Skämt å sido, prova logga in som annan användare och testa.
Kanske fel på dina prefsfiler?
/M

Jag har provat att slänga prefs, utan resultat. Jag har bara en användare på min dator, och jag tänker inte göra en till av denna anledning.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-30 12:48

Scooterbabe> En Lundberg o herr de lamore skiva samt en pontus o amerikanarna skiva, det fanns inte kopierings skydd när de kom ut

  • Oregistrerad
  • 2003-04-30 14:58

Hmm, verkar som det var endast ett par specifika mp3: or som fick det att hacka till när man gömde/visade iTunes. Dom kanske var kodade på något konstigt sätt för man ser inte vilken bitrate dom är i, vilket man gör på de andra låtarna.

Det var låtarna härifrån som hackade... Synd på sån bra musik

  • Oregistrerad
  • 2003-05-02 09:50

iTunes 4/AAC är helt klart buggig eller i alla fall känsligare än iTunes 3. Rippade i dag The Replacemenst/Hootenanny med mindre bra resultat. Ungefär hälften av låtarna får iTunes att tvärhänga sig. Har rippat om skivan flera gånger med samma resultat. Dessutom är det tre låtar på The Replacements/Pleased to meet me som vägrar ta emot en konvolutbild. IRRITERANDE!

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-05-05 11:30

Borde man inte samordna den här tråden med denna: http://99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=22434 ?

1
Bevaka tråden