Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färre visuella effekter i iTunes?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-04-30 09:18

Brukar ofta sätta på de visuella effkterna i iTunes ( billigare än alkohol men ungefär samma effekt efter en stund ).

Men både version 3 och nu i version 4 får jag bara ett mönster ( i grått och vitt ). Tidigare var det mycket större variation på både färg och mönster.

Har jag missat någon inställning?
Finns det några tiläggsmoduler med effekter att ladda ner?

/Johan

• Oregistrerad
  • 2003-04-30 09:23

G-force(sök på versiontracker) finns ju... men annars är det rätt skralt

dock tycker jag att Apple kunde optimera den inbyggda visualizern. Det kan inte vara rimligt att det ska gå 24fps på en Dual 867

• Medlem
  • 2003-04-30 09:54

Testade G-force och det var ju inte så upphetsande.

Jag brukar köra ner muspekaren i valt "hot corner" så att Flurry startar

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-04-30 11:05

Det är inte så att du har en iBook/PB kopplad till TV?

I så fall är det garanterat en NTSC-signal som skickas till TV:n istället för en PAL. Kör man NTSC på en PAL-TV blir allt grått.

• Medlem
  • 2003-04-30 11:43

Nejdå, jag kör en G4/867 kopplad till en 17" TFT.

Och titttar jag efter så är det nog lite blått också. Men det är ungefär samm mönster hela tiden.

Vad jag minns så var iTunes 2 mycket färggladare och med en massa olika mönster.

Det är möjligt att du kommit åt någon av knapparna [Q, A, Z, H, N, M]. Med dom kan man styra hur iTunes effekter ser ut. Med [M] kan man låsa vilka effekter som visas, där kan ditt problem vara. Med [*] visas vilka tre filter som är igång för tillfället. Att trycka på [H]-tangenten ger en snabb hjälpmeny. Det kanske finns fler funktioner, men dom har jag inte hittat.

• Medlem
  • 2003-05-07 08:47

Tack Niklas!
Tryckte på M och då fick jag tillbaka det slumpmässiga igen.

Hade ingen aning om detta.

1
Bevaka tråden