Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon fått sin iPod?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-05-06 16:42

Ledsen för ett patetiskt inlägg - men nu bara måste jag göra något aktivt...

Beställde en 30-giggare via Mecenat så fort det bara gick och fick ett sånt där "det är lugnt - vi har skeppat"-meddelande i lördags.

Tack för det, retstickor på Apple - istället för att jobba sitter jag nu och uppdaterar transportfirman kuehne-nagels hemsida stup i minuten. Det senaste är att mitt paket ankom den 6:e maj med flyg från Taiwan till EDC, var sjutton det nu kan tänkas ligga.

Senast jag var så här stissig var när jag väntade på min powerbook härom året... Tur att jag beslöt mig för att strunta i den där rackarns lilla 12-tummarn. Det hade mina nerver inte klarat.

Tack för terapin... Allvarligt talat - det här måste vara sjukligt beteende.

---
Riksost - har DU smakat Rivosto?

• Oregistrerad
  • 2003-05-06 17:31

Sjukligt? Javisst! Men det är vanligt. Satt så också när jag väntade på min PowerBook i början av december. Kollade flera gånger om dagen.

Tror tyvärr inte det finns någon bot, såvida man låter bli att handla nytt.

• Oregistrerad
  • 2003-05-06 18:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av riksost
flyg från Taiwan till EDC, var sjutton det nu kan tänkas ligga.

Låter som en flygplats Edinburgh ??
Du kanske får wisky med i paketet.

• Oregistrerad
  • 2003-05-06 18:12
  • Oregistrerad
  • 2003-05-06 18:42

Det var det jäkligaste!

Säg för sjutton inte att min iPod har hamnat hos någon paragrafryttare i EU-administrationen. Och i Slovenien av alla förbannade ställen...

Nåväl - enligt mina polare på kuehne-nagel - jag har sett mer av deras hemsida än av min flickvän de senaste dagarna - ligger paketet nu i CEP:s trygga förvar. CEP... Kan det vara Kanadensiska LO kanske? Tullar de på min whisky?

Suck...

---
Riksost - har DU haft monopol på ost?

• Oregistrerad
  • 2003-05-06 19:04

NäHä du! Brasilien

http://www.correios.com.br/servicos/cep/cep_default.cfm

De skall spela in lite Samba åt dig.

Beställde 2 dar efter att den lanserades, fick den idag

Kompis till mig beställde dagen den kom, har inte fått sin än

Ibland måste man ha tur

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 09:12

Har också beställt en ipod. Hur ser man vart den befinner sig?

Om du har beställt via apple store kan du gå in på www.apple.com/swedenstore

Längst upp till höger under "Välkommen DITTNAMN" står det "beställningshistoria" eller nåt sånt.
Klicka där och skriv in det som de vill (på zip skriver du ditt postnummer utan mellanslag).

Det systemet har dock en tendens att inte alltid fungera... (står ibland kvar på "being assembled" även efter att man fått sin vara) men det funkade för mig när jag skaffade ipoden.

När den har status "shipped" får man dessutom en länk till ett leveransbolag där det står exakt var ens vara är i världen.

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 09:50

tack. nångon som vet vad "departed from transit-hub" betyder?

Vet ej, men jag fick runt 8-10 statusgrejer innan den kom tror jag...

Fick den dagen efter att den landade i Luxemburg (har för mig att det var där...)

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 10:26

Skulle det alltså kunna vara slutet på denna infernaliska plåga...

Min landade i Luxemburg igår och lämnade strax därefter transit-hubben. Förmodligen hand i hand med Jonas (iPod.)

Synd bara att jag inte kommer att hinna använda den eftersom jag har så mycket liv att komma ikapp.

---
Riksost

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 11:38

Vi fick in ett gäng med iPodar idag och jävlar vad liten den är!
(tänker främst på 15GB modellen)

Det är enbart det faktum att den inte har en riktig FireWire port som gör att jag behåller min gamla iPod...

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 11:46

Har den en såndär liten port som på DV-kameror?

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 12:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av mannen
Det är enbart det faktum att den inte har en riktig FireWire port som gör att jag behåller min gamla iPod...

Varför?

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 12:40

Står "Being assembled" för mig men jag beställde med lasergravyr (förra fredagen).

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 13:12
Citat:

Har den en såndär liten port som på DV-kameror?

Nej den har en specialkontakt på undersidan som även har USB 2.0 i.
Den är långsmal och finns enbart på de nya iPodarna.

Citat:

Varför?

Jo det är ju mycket enklare att ta med sig sin iPod och kunna koppla in den på vilken Mac som helst var som helst, bara det finns en vanlig FireWire kabel liggande vid datorn man kommer till. Med den nya iPoden måste man släpa med sig en specialkabel om man vill koppla in iPoden...
(jag använder min iPod som hårddisk völdigt mycket)

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 14:21

Vad händer med "Burton-ryggan" när de har ändrat designen på fjärrkontrolls-porten?

ETA 12 may?
Säg inte att detta är den beräknade leveransdagen.
Det står 09 may lite längre ner.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Nilsson
ETA 12 may?
Säg inte att detta är den beräknade leveransdagen.
Det står 09 may lite längre ner.

ETA=Expected Time of Arrival???

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 16:49

Det står ETA 14 May på min, men enlig TNT så ska jag få den imorgon.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Rönnqvist
Det står ETA 14 May på min, men enlig TNT så ska jag få den imorgon.

När fick du besked av TNT?

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 17:53

Tidigare idag.

Jag har inte haft en sådan här känsla sedan man var lite och det var dags för julafton.
Bara att man inte riktigt vet när julafton kommer nu.
Beställde samma kväll som de lanserades, fick besked om att den var skickad i fredags.
2-6 arbetsdagar måste ju bli senast nu på fredag.

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 20:21

Fick min 10Gb idag. Blev lite sur att man inte ens fick med "påsen" till 10:an, men annars, uj vad mycket mindre än min gamla den känns! Men dock ska jag säga att det kommer ta lång tid innan jag vänjer mig vid det nya navigerings-systemet - känns helt fel just nu. Det är ju inget hjul längre!

Och ja, för fan Apple, click-ljudet mellan låtarna, fixa nu!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av doppleganger
Fick min 10Gb idag.

Grattis! Lite nyfiken på spelet parachute; är det en version av det gamla game&watch-spelet med samma namn?

Vad e det för klickljud folk pratar om?
Jag har inte upplevt det med min 15 giggare...

ETA verkar inte stämma alls...
Min var 9e maj (jag beställde 2 dar efter lanseringen) men den kom redan igår...

Jo, idag fick jag mig min 10 gb ipod. Dock den gamla, men ändå. Än har jag ingen musik i den. En på jobbet skulle hjälpa mig, men han kunde inte ikväll. Istället får jag gå över till konkurenten(tidning) och får hjälp av en frälse hemifrån. Känns ju så när man är i Luleå och man kommer från Mariestad och träffar en från Filipstad..

Kommer nog trivas med min nya leksak. Har blädrat och kikat i menyerna och är inte förvånad. Apple lyckades bra.
Snart kan jag lyssna med den oxå.

• Oregistrerad
  • 2003-05-08 18:42

Var inne på Sekvencia och klämde lite på den nya idag...

Vet inte om det är av gammal vana, men jag tycker fortfarande bättre om de gamla knapparna. Liten är den dock, min 10GB(tunna modellen) kändes väldigt tjock när man gick därifrån

Bevaka tråden