Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor inför iPod köp

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-07 13:16

Hej !

iPod blir allt intressantare och inför ett ev köp har jag några frågor jag hoppas någon vet svar på.

1. Kan man Spara musik direkt till iPod genom iTunes? Tänkte om man kan slippa att iPod måste syncas med dator för då behövs lika mycket lagringsutrymme på hårddisken för iPod.

2. Kan man synca Entourage?

3. PC-card med FireWire. Erfarenheter? Jag har en PowerBook G3 Lombard.

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 13:49

Jag använde min gamla iPod på en Lombard med PC Firewire. Funkade hur bra som helst förutom att finder brukade hänga sig när jag kopierade saker ifrån iPoden. Detta hände dock aldrig när jag kopierade till iPoden.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-07 13:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av romanenko
Jag använde min gamla iPod på en Lombard med PC Firewire. Funkade hur bra som helst förutom att finder brukade hänga sig när jag kopierade saker ifrån iPoden. Detta hände dock aldrig när jag kopierade till iPoden.

Vilket kort använder du och var köpte du det?

Citat:

Skrevs ursprungligen av romanenko

Det där hände mig med, men det visade sig vara en kass FW-sladd. Jag hade bara använt den till CD-brännaren tidigare och då funkade den. Då skickade den ju bara data.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-07 15:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
Det där hände mig med, men det visade sig vara en kass FW-sladd. Jag hade bara använt den till CD-brännaren tidigare och då funkade den. Då skickade den ju bara data.

Har du bytt FW-sladd och fått det att fungera bättre?

• Medlem
  • Lund
  • 2003-05-07 16:22

Du kan lätt flytta musik från iPoden till datorn genom att använda File Buddy.
Det verkar bara som om mappen musiken ligger i är osynlig.

Jag har provat lite olika metoder och är man bara intresserad av att kunna kopiera musiken till en HD så är File Buddy det absolut enklaste sättet.

"Har du bytt FW-sladd och fått det att fungera bättre?"

Ja, den vita som följde med funkade på bägge hållen.

För att kopiera musik från iPoden till datorn finns det en massa specialprogram. Fördelen jmf med FileBuddy är att man kan sortera efter artist, album etc. I de gömda mapparna verkar låtarna ligga lite huller om buller. Jag har testat några olika iPodkopieringsprogram och PodWorks verkar vara den som är bäst.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-07 16:47

Men hur är det om man sparar musik från CD till iPod. Måste då också finnas lagrad på Mac hårddisken och syncas med denna? Eller kan man spara ned direkt till Ipod?

Olof

• Medlem
  • Lund
  • 2003-05-07 17:18

För att få in en CD i iPoden får du rippa den i iTunes och sen dra över den till iPoden i iTunes. Då kopieras låtarna över till iPoden och läggs till i biblioteket. Sen kan du slänga dem från HD. När du tex vill byta iPod eller göra backupp eller något, kan du använda File Buddy till att lägga all musik tillbaks på HD och sen kopiera tillbaka den genom att lägga till i iTunes och sen till i iPoden. Lägger du bara in filerna i iPoden så kommer de nog inte med i biblioteksfilen.

Har även testat iPod2iTunes men aldrig fått det att fungera bra.

• Medlem
  • Lund
  • 2003-05-07 17:21

Glömde ju säga att du kan ställa in iPoden så att du hanterar spellistor och låtar manuellt och då syncas ipoden inte automatiskt utan du måste göra allt själv.

Finns det svensk meny på am versionen?

Någon som vet om det finns svenska att välja i menyn på den amerikanska versionen?

Ursprungligen av Transmigration:

Någon som vet om det finns svenska att välja i menyn på den amerikanska versionen?

Ingen aning men jag tror att det bara är laddaren som är skilnaden.

1
Bevaka tråden