Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Begränsning i iTunes smarta spellista?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-17 17:40

De där smarta spellistorna i iTunes är ju faktiskt rätt kul.
Just för tillfället försöker jag göra spellistor med låtar som aldrig har spelats, vilket i sig inte är nåt problem. Vad jag däremot inte lyckas med är att göra spellistor som innehåller flera genres, alltså en lista med t ex aldrig spelade ->(rock, pop).
Samma sak verkar gälla två eller flera kompositörer eller artister.

Har jag missat nåt eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-17 18:00

Vet inte om jag uppfattat saken rätt, men är det så här du menar?
Se bifogad fil.

EDIT: Kom på att spellistan nu kommer leta efter låtar som BÅDE har Pop och Rock som kategori. Eller? Måste kila. Let me know if it works.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-17 18:44

Nej det funkar inte, jag får detta felmeddelande.

Om jag ska förtydliga mig lite. Jag vill alltså kunna göra en spellista med både rock och pop, eller en med både hästjazz och garage.

Det verkar ju konstigt om man inte skulle kunna göra så, eller hur?

Nån som har nån idé?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-17 18:48

Samma sak om man väljer-
Genre ->innehåller->pop
Genre ->innehåller->rock
Spelningar->mindre än->1

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-17 21:32

Det finns ju ingen avancerad ellerfunktion, men hur fungerar det här då?

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2003-05-17 22:54

Tack Ylan! Så ska man ju göra förstås!:rolleyes:

Edit: Fast jag lyckas fortfarande inte med att få antalet spelningar till mindre än 1.:(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-18 02:49

Not at all, only to glad to be of help.:D

Vänligen, Ylan

Kanske skapligt elementärt men...
Om de smarta spellistorna inte gör som jag vill så sättar jag in en kul kommentar på de låtarna/genres jag vill spela.

T.ex om man vill ha rock och pops alla ospelade så markerar man allt under rock genren, trycker kommando+i och skriver flebelebe i kommentaren.
Sedan samma sak i pop genren.
Slutligen så gör man en spellista som letar på kommentaren flebelebe och noll spelningar så är man där.

Det kanske varken är smart eller smidigt men det funkar och man behöver inte totalhaverera alla id3 taggar.

/Jonny

  • Oregistrerad
  • 2003-05-18 12:34

Jo, men precis som du säger är det ju inte helt smidigt.
Fördelen som jag ser med smarta spellistor är ju att de ska skapa sig själva (live update) utan att man ska behöva mixtra med taggarna.
En annan spellista vill man kanske ska innehålla aldrig spelade pop och jazz, eller rock och soul. Samma sak gäller ju som sagt även artister och kompositörer- men men - om det nu verkligen är så att det inte går att göra såna spelllistor så
lovar jag att sluta gnälla - här och nu.

1
Bevaka tråden